شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آب‌رسانی همدان/ بیش از 1 میلیون بطری آب معدنی در همدان توزیع شده است

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو گفت: با دستور وزیر نیرو، بسیج نیروهای عملیاتی، امکانات و اعتبارات برای حل مسئله آب شرب همدان به میدان آمده و تلاش می‌شود، مسئله آب همدان به صورت بنیادی و برای بلند مدت در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

احمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در همدان، ضمن اشاره به آخرین شرایط آبرسانی به همدان گفت: مشکل آب همدان مربوط به یک سال و دو سال گذشته نیست و این شهر از 2 دهه پیش با مسئله تامین آب شرب مواجه است.
معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو با اشاره اَبَرپروژه آبرسانی به همدان گفت: از سال 1383 که رهبر انقلاب به همدان سفر کرد، مسئله تامین آب شرب متناسب با نیاز روی میز بود و بر این اساس مقرر شد طرح بزرگ آبرسانی به این شهر در دستور کار قرار گیرد.
این مقام مسئول تاکید کرد: متاسفانه در طول سالیان گذشته توجهی به تکمیل و بهره‌برداری از اَبرپروژه آبرسانی به همدان نشده و این طرح طی 17 سال گذشته تنها پیشرفت 30 درصدی را تجربه کرده بود.
وی افزود: از شهریورماه سال 1400، پروژه آبرسانی به همدان در فهرست پروژه‌های ویژه وزارت نیرو قرار گرفت و با برنامه‌ریزی انجام شده و کار جهادی هم اکنون برای بهره‌برداری از این پروژه آماده می‌شویم.
حیدری ضمن تاکید بر اجرای پروژه‌های متعدد گفت: هم اکنون سد اکباتان با شرایط نامناسبی مواجه شده است و بر این اساس تا قبل از تکمیل طرح بزرگ آبرسانی به این شهر، سلسله پروژه‌های تامین آب اضطراری به صورت شبانه‌روزی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو با تاکید بر بسیج نیروهای عملیاتی برای حل مسئله آب شرب همدان، بیان کرد: با دستور وزیر نیرو، بسیج نیروهای عملیاتی، امکانات و اعتبارات برای حل مسئله آب شرب همدان به میدان آمده و تلاش می‌شود، مسئله آب همدان به صورت بنیادی و برای بلند مدت در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر، در مناطقی از شهر همدان که با مشکل مواجه شده، شرایط تامین آب از منابع سیار در حال انجام است و از سوی دیگر بیش از 1 میلیون بطری آب معدنی در سطح شهر با کمک سایر نهادها در حال توزیع بوده و به دست مردم می‌رسد.
حیدری در پایان گفت: توان عملیاتی کشور در حوزه آب وفاضلاب هم قسم شده تا مسئله آب شرب همدان در سریع‎ترین زمان ممکن حل شود.
انتهای پیام/

خبرنگار سعید دلاوری

کد خبر: 1151807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =