نشست «نقد قوه قضائیه از منظر دانشگاهیان» برگزار شد

نشست «نقد قوه قضائیه از منظر دانشگاهیان» با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حسینی دبیر جشنواره نقد برتر قوه قضائیه و حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست نقد قوه قضائیه از منظر دانشگاهیان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حسینی دبیر جشنواره نقد برتر قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از اساتید عضو هیئت علمی گروه حقوق این دانشگاه در محل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. 

نشست «نقد قوه قضائیه از منظر دانشگاهیان» برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حسینی دبیر جشنواره نقد برتر قوه قضائیه در ابتدای این نشست اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول قوه قضائیه و تحقق اصل گسترش عدل و آزادی‌های مشروع به این نتیجه رسیدیم که باید جشنواره‌ای برای دریافت و جمع‌آوری نقد عموم مردم و خواص جامعه برگزار شود. 

وی افزود: جشنواره نقد برتر در دو فاز عمومی و تخصصی آرای شرکت‌کنندگان خود ر دریافت می‌کند. در فاز عمومی از مردم خواسته شد تا نقدهایی که دارند را برای ما ارسال کنند که تاکنون ۸۰۰ مقاله مردمی دریافت کرده‌ایم. 

دبیر جشنواره نقد برتر قوه قضائیه ادامه داد: در فاز تخصصی نقد خواص و صاحب‌نظران جامعه در سه قالب فراخوان برای ارسال مقاله، نشست‌های گفت‌ و شنود با اساتید و مصاحبه اساتید حوزه و دانشگاه شنیده و دریافت می‌شود. نشست با اساتید دانشگاه فضای تضارب آرایی به وجود می‌آورد که زمینه بارش فکری را فراهم می‌سازد و از این جهت مغتنم است. 

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حسینی عنوان کرد: ۵۰ دستگاه شامل NGOها، سازمان‌های قوه قضائیه، سازمان‌های زیر نظر قوه مقننه، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از گسترده‌ترین سیستم‌های آموزش عالی و همچنین دانشگاه‌هایی مثل پیام نور، تهران، شهید بهشتی و علامه طباطبائی جهت برگزاری نشست‌های فاز تخصصی احصا شده که به نوبت خدمت صاحب‌نظران هریک از آن‌ها خواهیم رسید.

او تاکید کرد: نقدها و پیشنهادات شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌تواند در هفت محور مختلف مانند رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، پیشگیری از وقوع جرائم و دعاوی، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور، نظام مدیریتی قوه قضائیه و سازمان‌های تابعه و … در قالب مقاله، یادداشت علمی، کتاب، مصاحبه، فیلمنامه، عکس، اینفوگرافی و… به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. 

در ادامه این نشست اساتید عضو هیئت علمی گروه تخصصی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی یک به یک به بیان نقدها و پیشنهادات خود پیرامون عملکرد قوه قضائیه پرداختند. لزوم اصلاح روند نزولی سطح فقهی قضات نسبت به گذشته، حفظ و گسترش استقلال رای قضات در برابر نظر ضابطین، مقابله با کثرت پرونده‌ها، تلاش برای کاهش تعداد ۲۵۰هزار نفری زندانیان کشور، تامین امنیت اجتماعی جامعه و برخورد قانونی با اعمال مجرمانه‌ای مانند خفت‌گیری و خشونت‌های خانوادگی، تربیت قضات تخصصی، ارائه راهکار برای کاهش برخی غلط‌های املایی در متون بعضی آرای قضائی، کوچک‌سازی بخش ستادی قوه قضائیه و … از جمله محورهای بحث این اساتید بود که با استقبال دبیر جشنواره نقد برتر مواجه شد.  

نشست «نقد قوه قضائیه از منظر دانشگاهیان» برگزار شد

انتهای خبر/

کد خبر: 1154106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =