موظفی تدریس اعضای هیات علمی با حضور در مراکز رشد معادل‌سازی شد/ گنجاندن اعضای هیات علمی فناور در گروه الف

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه موظفی تدریس اعضای هیات علمی با حضور آنها در مرکز رشد معادلسازی می‌شود، گفت: اعضای هیات علمی فناور در گروه الف قرار گرفته و از حقوق و مزایای دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار می‌شوند.

وحید ضرغامی، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند همکاری اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فعالیت‌های صنعتی و طرح پویش گفت: بر اساس متمم موجود در بخش‌نامه حمایت از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی منجر به افزایش علاقمندی این افراد به حوزه فناوری و انجام فعالیت‌ها در این زمینه شده است. با توجه به اینکه در شرایط کنونی اعضای هیات علمی در تمامی دوران به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی توجه داشته به دلیل مزایای موجود در بخش‌نامه و متمم آن در راستای حمایت از فعالیت‌های فناورانه برای ورود به کارهای فناورانه تمایل دارند.

طرح‌های اساتید نوید بخش توسعه تولید است

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: اعضای هیات علمی در گذشته به دلیل ورود به حوزه فناورانه در میانه دوره خدمت خود دارای تجربیات ارزنده بودند و هم اکنون اساتید با ۲۵-۲۰ سال سابقه طرح‌های فناورانه حاصل تلاش و پژوهش اعضای هیات علمی را ارائه داده که این اقدامات می‌تواند نوید بخش تولید محصولات باشد.

ضرغامی ادامه داد: بکارگیری طرح‌های اساتید و اعضای هیات علمی می‌تواند در تامین بخشی از صنعت کشور افزایش اشتغال، توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرین کمک کننده باشد و همین اقدام نشان‌ دهنده ریل‌ گذاری مناسب از سوی دانشگاه آزاد اسلامی است.

موظفی تدریس اعضای هیات علمی با حضور در مرکز رشد معادل‌سازی می‌شود

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مهمترین مزایا در  بخشنامه متمم موجود در بخش نامه به این شرح است که موظفی تدریس اعضای هیات علمی با حضور آنها در مرکز رشد معادلسازی می‌شود، افزود: این اعضا با عنوان سرپرست استارتاپ در شرکت فناور و دانش بنیان یا به عنوان مشاور و استاد کار در مراکز رشد حضور داشته و خدمات لازم را به شرکت‌های مستقر در سراهای نوآوری ارائه می‌دهند. این مزیت در گذشته در بخش‌نامه وجود نداشت، اما هم اکنون در بخش‌نامه اولیه حمایت از اعضای هیات علمی و کاهش موظفی حضور آنها پیش‌ بینی شده است.

اعضای هیات علمی برای فعالیت در بخش فناور در گروه الف قرار می‌گیرند

به گفته وی امتیاز ترفیع به دلیل فعالیت‌های فناورانه با ابلاغ متمم بخش‌ نامه هیات علمی فناور با کاهش موظفی تدریس پیش بینی شده و  اعضای هیات علمی فناور به دلیل مشارکت جدی در این متمم می‌توانند در دسته بندی الف و ب ( عقد قراداد مطابق با حضور اساتید در دانشگاه به شکل تمام وقت و پاره وقت) در گروه الف قرار گرفته و از حقوق  و مزایای دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار شوند.

 ضرغامی تاکید کرد: هم اکنون تمامی انگیزه اعضای هیات علمی در راستای فعالیت‌های فناورانه دانشگاه همسو شده و در برنامه‌های بعدی به دنبال این هستیم که در آیین‌ نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گنجانده تا مسیر برای فعالیت بیش از پیش اعضای هیات علمی هموار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =