فواید خوردن مخلوط آب هویج و زنجبیل

آب هویج به تنهایی آبمیوه ای سرشار از خاصیت است اما با افزودن زنجبیل و یا زردچوبه به معجونی شفا بخش تبدیل می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آیا می دانستید که آب هویج و زنجبیل، می تواند به کاهش وزن کمک کند و بدن شما را سالم تر نگه دارد؟ نوشیدن آن، اشتها را کم می کند و مایعات بدن را نگه می دارد؛ این نوشیدنی، کم کالری است و به خاطر وجود مواد مغذی در سال های اخیر در بین مردم، محبوب شده است.

بیشتر بخوانید:

خواص شیر زنجبیل برای سلامت بدن و پیشگیری از بیماری‌ها

حتما این نوشیدنی عالی را در رژیم غذایی خود قرار دهید، چون درست کردن آن آسان است و سبزیجات موجود در آن سرشار از مواد مغذی است همچنین دارای فیبر بالا، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و به متابولیسم و بهبود سیستم ایمنی بدن و هضم غذا کمک می کند؛ یک جایگزین مناسب برای نوشیدنی های گاز دار، مثل نوشابه است چرا که خیلی تازه است و ۱۰۰% طبیعی می باشد.

شما ،می توانید از این نوشیدنی در صبح ها استفاده کنید، تا انرژی خود را به دست بیاورید و هم اینکه می توانید ما بین وعده های غذایی هنگامی که گرسنه می شوید بنوشید در ادامه ی این بخش طرز تهیه ی این نوشیدنی و خواص آن را به عنوان معجون جادویی آب هویج و زنجبیل به شما خواهیم آموخت.

۱. سلامت قلب و عروق

آب هویج و زنجبیل باعث سلامت قلب و عروق شما می شود و مکمل بسیار خوبی می باشد، به دلیل وجود فیبر طبیعی، آنتی اکسیدان و مواد معدنی که در این عناصر وجود دارد. مواد مغذی موجود در آن، کلسترولی که در شریان های شما ایجاد می شود ،و همچنین گردش خون و سلامت شریانی شما را بهبود میبخشند.
التهاب و اکسیداتیو، که در اثر استرس به وجود می آیند، دو عاملی هستند، که خطر ابتلا به بیماری قلبی و حمله قلبی را نیز افزایش می دهند اما اینها تنها فواید ترکیب آب هویج و زنجبیل نیستند ، موراد جالب تری از خواص این نوشیدنی طبیعی را خواهیم گفت که نوشیدن این نوشیدنی باعث تقویت این دو عامل میشود.

۲. هضم را بهبود می بخشد

نوشیدن آن به طور مرتب ،یبوست و سوءهاضمه و سوزش سردل را کاهش میدهد.
از پوشش معده محافظت می کند ،و اسیدهای معده را که باعث ایجاد زخم می شوند، از بین می برد.

۳. پوست شما را سالم تر و زیباتر می کند

علاوه بر داشتن ویتامین A و C و مواد مغذی، یک راه حل عالی برای بهبود کلاژن سازی هستند و نشانه های پیری زودرس را، به حداقل می رسانند.
همچنین، جریان خون را نیز بهبود می بخشند و انتقال اکسیژن و مواد مغذی به پوست شما را افزایش می دهند.

۴. از شما در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت می کند

وقتی که این نوشیدنی را بخشی از رژیم غذایی ثابت خود می کنید، در اصل، از سیستم ایمنی بدن خود محافظت کرده اید و در نتیجه خطر ابتلا به آنفولانزا یا سرماخوردگی را کاهش می دهد.
این به خاطر محتوای ویتامین a ،c و e است ،که باعث تولید آنتی بادی ها می شود، که با پاتوژن هایی که باعث ایجاد بیماری می شوند، مبارزه می کند.
همچنین، کمک می کنند، تا سلول های قرمز و سفید ساخته شوند، که نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن شما دارند.

۵. به کاهش وزن کمک می کند

تا زمانی که این نوشیدنی، بخشی از رژیم غذایی شما باشد، می تواند کمک کند که اضافه وزن خود را به راحتی از بین ببرید.
همچنین، به متابولیسم بدن شما نیز کمک می کند.
به بدن شما انرژی می بخشد و آن را کنترل می کند.
مواد مغذی موجود در آن، به هضم چربی ها نیز کمک می نماید، و قند را به سوخت تبدیل می کند.

۶. به احتباس مایع کمک می نماید

افرادی که مشکلات التهابی دارند، با نوشیدن آن به طور منظم، می توانند آن را کاهش دهند.
هویج و زنجبیل، هر دو دارای خواص دیورتیک هستند، که کلیه ها را تحریک می کنند ، تا بتوانند مایعات را دفع کنند.
این نوشیدنی، باعث افزایش جریان خون می شود و التهاب در ناحیه آسیب دیده را کاهش می دهد.

۷. در سلامت مو و ناخن نقش دارد

از آن جا که زندگی امروزه ما استرس زاست و سبک زندگی چالش برانگیزی داریم یکی از اولین قربانیان این زندگی موهایمان می باشند. آب هویج زنجبیل سرشار از ویتامین A و K است که به تغذیه موها کمک بسزایی می کند. مصرف آب هویج زنجبیل در کاهش ریزش و تقویت موها و همچنین استحکام ناخن ها موثر خواهد بود.

۸. خطر ابتلا به سرطان را میکاهد

وجود ویتامین C در آب هویج باعث کاهش ابتلا به انواع سرطان می شود. براساس ژورنال فارماکولوژی، مصرف آب هویج زنجبیل به دلیل وجود زنجبیل سلول های مضری که باعث سرطان تخمدان می شود را از بین می برد. همچنین زنجبیل توانایی محافظت از انسان دربرابر سرطان روده بزرگ را نیز دارد. هویج در این مخلوط سرشار از کاروتنوئید است.

۹. یک نوشیدنی عالی برای مادران باردار است

خانم های باردار دائما نگران غذاها و نوشیدنی هایی هستند که مصرف می کنند تا مبادا به جنین آسیب برسد. آب هویج غنی از ویتامین A است که رشد سلولی را تا حد زیادی تقویت کرده و باعث می شود جنین در رحم مادر رشد سالمی داشته باشد. همچنین مصرف این نوشیدنی از بروز خطراتی که ممکن است در پی عفونت برای جنین اتفاق بیفتد جلوگیری می کند. آب هویج زنجبیل بسیار مغذی بوده و به دلیل وفور کلسیم به کیفیت شیر مادر نیز کمک خواهد کرد.

۱۰. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

بارها در مطالب مختلف بخش سلامت نمناک عنوان کرده ایم که وجود ویتامین های A و C در آب هویج زنجبیل باعث ایجاد تغییرات قابل توجهی در مغز استخوان شده که باعث بهبود سیستم ایمنی بدن نیز خواهد شد. گفته می شود یک کاسه آب هویج زنجبیل حاوی ۳۳۴۱۲ واحد ویتامین A بوده که باعث رشد گلبول های سفید خون شده، همچنین این نوشیدنی عوامل بیماری زا را در بدن ازبین برده و در درمان سرماخوردگی نیز موثر واقع می شود.

۱۱. از لثه و دندان محافظت می کند

هویج خود به خود یک داروی عالی برای تقویت سلامت دهان و دندان محسوب می شود. نوشیدن یک لیوان آب هویج زنجبیل پس از غذا باعث ازبین رفتن لکه های موجود بر روی دندان خواهد شد. اگر دائما لثه های متورمی دارید و از خونریزی آن ها رنج می برید وقت آن رسیده است که مصرف آب هویج زنجبیل را در رژیم خود بگنجانید.

۱۲. سلامت کبد را بهبود می بخشد 

افرادی که نگران افزایش وزن خود هستند مصرف آب هویج زنجبیل به حفظ عطش آن ها کمک خواهد کرد زیرا حفظ آب به تجزیه چربی تجمع یافته در کبد کمک می کند. با این وجود مهم ترین نکته قابل توجه در مورد آب هویج زنجبیل پاکسازی سموم از کبد نیز می باشد ، این سموم عمدتا ترشحات صفراوی هستند. هنگامی که کبد به خوبی عمل کند مانع از افزایش وزن و چاقی خواهد شد.

۱۳. یک ضد آفتاب طبیعی است

افزودن زنجبیل به آب هویج باعث می شود که این نوشیدنی سرشار از فیتون ها شود و از پوست محافظت کند. نوشیدن مقادیر زیادی آب باعث می شود پوست سالم بوده و در مقابل اثرات مضر فرابنفش خورشید محفوظ بماند. وجود بتاکاروتنوئیدها در هویج باعث می شود پوست از عوامل خارجی نیز مصون بماند.

۱۴. کمک به جوانسازی پوست  میکند

چالشی که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند این است که حتی در میانسالی نیز جوان بنظر برسند. مواد مغذی و ویتامین A موجود در آب هویج زنجبیل به ازبین بردن چین و چروک پوست و درمان اختلالات پوستی از جمله اگزما و درماتیت کمک بسزایی می کند.

۱۵. ازبین بردن آکنه از فواید اوست

آکنه به دلایل مختلفی از جمله حساسیت های غذایی و یا شرایط آب و هوایی بروی پوست خود نمایی می کند. یکی از بهترین راه حل ها برای رهایی از آکنه مصرف آب هویج زنجبیل بوده زیرا غنی از مواد مغذی مفید برای پوست است.

۱۶. به بهبود عملکرد مغز کمک می کند 

بی شک مغز یکی از اندام های مستعد در استرس روزمره می باشد. یکی از بزرگترین اختلالات مغزی ، آلزایمر است که ثابت شده است با مصرف آب هویج زنجبیل می توان تا حد زیادی از بروز آن جلوگیری کرد.

طرز تهیه ترکیب آب هویج و زنجبیل ؛ این نوشیدنی را چگونه در خانه درست کنیم؟

برای لذت بردن از این نوشیدنی فوق العاده، تنها چند دقیقه وقت لازم است. ما پیشنهاد می کنیم که وقتی گرسنه هستید، از این استفاده کنید. زیرا کمک می کند، تا احساس سیری داشته باشید و انرژی کافی را به بدن شما می رساند.

مواد لازم:
۵ عدد هویج متوسط
آب ۳ عدد پرتقال 
۱ قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده(۵ گرم )
یک دوم قاشق چایخوری زردچوبه (۲ گرم)
۲ قاشق غذاخوری عسل (۵۰ گرم)
آب هویج زنجبیل

طرز تهیه:
هویج را پوست بکنید و آب آن ها را بگیرید.
سپس زنجبیل و زردچوبه را به مخلوط کن، اضافه کنید.
این کار را تا زمانی که حسابی مخلوط شوند، ادامه دهید.
سپس عسل را نیز به آن اضافه نمایید و بنوشید.
این نوشیدنی را صبح ها و یا هر موقع از روز که گرسنه هستید، بنوشید.
این کار را حداقل ۳ بار در هفته، تکرار کنید.
همانطور که دیدید، تهیه این نوشیدنی تازه، خیلی آسان میباشد و اثر آن برای سلامتی فوق العاده است.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1155013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =