غیبت دانشجویان در زمان حذف و اضافه مجاز است؟

قوانین مربوط به حذف و اضافه دروس در نیمسال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در بسیاری از دانشگاه‌های کشور از اواخر شهریور ماه آغاز شد، با این حال کلاس‌های درس برخی از دانشگاه‌ها در هفته‌های اول و دوم مهر ماه به صورت مجازی برگزار شد.  بر اساس اعلام علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم، قرار بود کلاس‌های درس همه دانشگاه‌های کشور در همه مقاطع از ۹ مهرماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری برگزار شود؛ اما حضوری شدن کلاس‌ها امکانپذیر نبود و برخی از دانشگاه‌ها در اطلاعیه‌هایی اعلام کرده‌اند که کلاس‌های درس را در هفته دوم مهرماه به صورت مجازی برگزار خواهند کرد.

ایسکانیوز هفته گذشته در گزارش آخرین وضعیت برگزاری کلاس‌های درس را در هفته دوم  و هفته سوم مهرماه بررسی کردو با توجه به تقویم آموزشی دانشگاه‌ها، در حال حاضر زمان حذف و اضافه دروس آغاز شده است. به همین منظور در ادامه قوانین مربوط به حذف و اضافه دانشجویان را بر اساس آیین‌نامه‌ دوره کارشناسی بررسی کرده‌ایم.

غیبت دانشجویان در زمان حذف و اضافه مجاز است؟

بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۴ آیین نامه دوره کارشناسی، غیبت در جلسات ۲ هفته اول هر درس، بدلیل حذف و اضافه یا به هر دلیل دیگر مجاز نیست و در صورت پیشامد جزء ۱۷/ ۴ غیبت مجاز دانشجو محسوب می‌شود.

بر اساس ماده ۱۷ این آیین‌نامه، دانشجو می‌تواند در هر نیمسال تحصیلی، فقط در مهلتی کمتر از ۲ هفته، پس از شروع نیمسال تحصیلی حداکثر ۲ درس دیگر انتخاب یا ۲ درس انتخابی خود را حذف یا ۲ درس انتخابی خود را با ۲ درس دیگر جابجا  کند، مشروط برآنکه تعداد واحدهای انتخابی وی ازحد مقرر تجاوز نکند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =