راه‌اندازی سایت جامع هسته‌ای در استان فارس

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ‌با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس‌ از راه‌اندازی سایت جامع هسته‌ای در این استان خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، صبح امروز محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در رأس هیئتی عالی‌رتبه از مسئولان این سازمان جهت  بازدید از دانشکده هسته‌ای شیراز و مراسم کلنگ‌زنی شهرک پرتودهی کوثر شیراز وارد شهر شیراز شد. وی در ابتدا با همراهی مسئولان استانی به زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) مشرف شد.

در ادامه برنامه‌های رئیس سازمان انژی اتمی، آیین کلنگ‌زنی شهرک پرتودهی کوثر ‌با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در محل شهرک صنعتی بزرگ شیراز برگزار شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در آئین  کلنگ‌زنی شهرک پرتودهی کوثر با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس، از راه‌اندازی سایت جامع هسته‌ای در این استان خبر داد و اظهار داشت: با احداث سایت جامع هسته‌ای ‌استان فارس، رآکتور در زمینه فعالیت‌های آموزشی و صنعتی فعال خواهد شد.

‌وی افزود: طرح توسعه گاما و پلاسما یکی دیگر از طرح‌هایی بوده که مورد توجه و استفاده قرار گرفته است و می‌تواند در حوزه‌های مختلف نظیر پزشکی و کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

شروع مجدد گفتگوهای سازمان انرژی اتمی و ایران

اسلامی ابراز کرد: این طرح سازمان انرژی اتمی می‌تواند نقش ویژه‌ای در توسعه فناوری استان فارس داشته باشد، این طرح به‌علت دارا بودن چهار سرفصل طی یک سال آینده قابل بهره‌برداری است.

وی گفت: یکی از محورهای مورد توجه، توسعه پرتوها در سطح کشور است و با توجه به خواست اداره اوقاف بخش مهمی از این طرح در استان فارس اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به نقشه و طرحی که ارائه شده است و در شهرک صنعتی شیراز اجرایی خواهد شد، گفت: این طرح برای موضوعات پرتودهی مواد غذایی و سایر حوزه‌ها قابل استفاده است.

دانش‌بنیان به اقتصاد مولد ایران اسلامی کمک می‌کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در حاشیه آیین کلنگ‌زنی شهرک پرتودهی کوثر ‌با اشاره به اهمیت سه گزاره حفظ‌العین (حفظ اصل وقف)، افزایش منافع و اجرای نیت واقفین در این سازمان، اظهار کرد: اگر یک زمینی که زیر بار ساختمان‌سازی رفته است و آپارتمان‌های متعددی دارد، می‌توانیم در راستای اجرای نیت واقف آن را اجاره بدهیم یا می‌توانیم آن را بفروشیم و از فروش آن تبدیل به احسن کنیم و از یک صنعت نوپا و دانش‌بنیان حمایت کنیم؛ در وقف تمام درآمدها باید به نیت واقف معطوف شود؛ اصل توسعه وقف و افزون کردن بهره‌وری موقوفات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه دانش‌بنیان در ایران اسلامی در صنایع و شاخه‌های مختلف به اقتصاد پویا و مولد و همچنین رشد کشور کمک می‌کند، تصریح کرد: یکی از شاخه‌هایی که مردم ما از تولید دانش بومی‌اش دفاع کردند، دانش انرژی هسته‌ای است؛ این دانش کاملاً بومی کار شده و پیش رفته است.

وی افزود: یکی از آثار انرژی هسته‌ای پرتودهی است که مثلاً برای بیماران سرطانی در مرحله شیمی‌درمانی بسیار مفید است؛ برای تجهیزات پزشکی و محصولات دیگر، پرتودهی گاما بسیار مؤثر است و مانایی محصول بیشتر می‌شود و از بین رفتن آن محصول را به تأخیر می‌اندازد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه پرتودهی به اقتصاد کشور و مردم کمک خواهد کرد، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه افتخار دارد با همکاری سازمان انرژی هسته‌ای این مرکز (مرکز پرتودهی کوثر) را کلنگ‌زنی کرده است و ظرف یک سال تمام خواهد شد.

از جمله برنامه‌های دیگر اسلامی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس و شرکت در جلسه دانش‌بنیان‌ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =