کنعانی: اینترنشنال بیشتر یک رسانه تروریستی است!

کنعانی در پاسخ به سوال برنا درباره هشدار ایران به عربستان در حمایت از شبکه ضد ایرانی ایران اینترنشنال، گفت: فعالیت شبه رسانه اینترنشنال، مانند یک رسانه تروریستی است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود گفت: دولت استرالیا که جزو کشورهای مدعی حقوق بشر است از جایگاه یک کشور مدعی مداخله جویانه اظهار نظر می‌کند ولی سالهاست که حقوق پناهجویان را نقض می‌کند و آخرین مورد هم جلوگیری از ورود هیئت پیشگیری از شکنجه سازمان ملل است.

وی تاکید کرد: استفاده حقوق بشر ابزاری برای اظهار نظرهای سیاسی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره صادرات تجهیزات نظامی به کشورهای دیگر گفت: ایران صادرکننده سلاح به هیچ طرفی از جمله روسیه برای استفاده در جنگ نیست و ایران معتقد به استفاده از راهکارهای سیاسی است.

کنعانی با اشاره به اظهارات مقامات کشور آلمان در ارتباط با تحریم سپاه، گفت: در مورد اقدامات غیر سازنده وغیر مسئولانه این کشور و این دسته از کشورها در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و ناشی از ادامه رویکرد غلط آنها در مورد ملت و دولت ایران است. 

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاد نظامی رسمی جمهوری اسلامی ایران است و چنین اقدامی کاملا غیر  قانونی  است .

سخنگوی وزارت خارجه بیان داشت: امیدواریم هم  دولت ما و دولت آلمان که در این زمینه به نتیجه اقدامات غیر سازنده خود توجه کنند و به طور خاص منافع دو جانبه خودشان را قربانی مسائل سیاسی زود گذر و تصمیمات احساسی نکنند.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات جاری در ایران مواضع و رویکرد و عملکرد تک تک کشورها را با دقت بررسی کرده و مورد توجه قرار داده است، گفت: در ارتباط با کشورهایی که نیاز بود به صورت آنی و فوری واکنش نشان دهد این اقدام را دستگاه دیپلماسی انجام داده و همچنان این رویکردها را رصد خواهد کرد و مواضع و عملکرد کشورها در ارتباط با تحولات جاری ایران از دید ملت ایران پنهان نمی ماند و جمهوری اسلامی ایران در محاسبات خودش به نوع عملکرد و مواضع این کشورها توجه خواهد و مورد تصمیم گیری نشان خواهد داد.

کتعانی تاکید کرد: در ارتباط با دولت عربستان سعودی هم این موضوع قطعا مصداق دارد و جمهوری اسلامی ایران بویژه از کشورهایی که حوزه منطقه ای مشترک دارند جزء همسایگان منطقه ای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند انتظار دارد که با نگاه توام با همسایگی و منافع مشترک همسایگی به تحولات نگاه کنند و در ارتباط با مسائل داخلی کشورها و من جمله جمهوری اسلامی هم مسئولانه عمل  کنند و منافع مشترک را مشترکات فرهنگی و تمدنی و همچنین منافع مشترک دوجانبه منطقه ای را مشترکانه عمل کنند.

کنعانی در پاسخ به سوالی درباره هشدار ایران به عربستان در حمایت از شبکه ضد ایرانی ایران اینترنشنال، گفت: فعالیت شبه رسانه اینترنشنال، مانند یک رسانه تروریستی است

وی افزود: دستگاه دیپلماسی نظر و دیدگاه خود درباره این شبکه رسانه را به طرف عربستانی به طور جدی اعلام کرده است و عملکرد شبه رسانه ایران اینترنشنال همانند یک اتاق جنگ و عملیات علیه ملت جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان داشت: اقداماتی برای برخورد با این شبکه انجام داده‌ایم و در حال پیگیری آن هستیم.

منبع: برنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1158144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =