تاثیر مثبت بسته حمایتی بر بازار سرمایه / بورس با مشکل شدید نقدینگی روبروست

کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس پس از تجربه یک افت طولانی مدت، منتظر یک فرصت برای بازگشت بود و برگزاری جلسات بورس در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه باعث شد تا یک بازار مثبت را در هفته جاری تجربه کنیم.

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز درباره رشد این روزهای بازار سرمایه اظهار کرد: واقعیت این است که بازگشت قیمت‌ها پس از یک افت شدید در بازار سرمایه امری طبیعی است.

وی ادامه داد: بازار سرمایه پس از تجربه یک افت طولانی مدت، منتظر یک فرصت برای بازگشت بود و جلساتی که در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه توسط سازمان بورس اوراق بهادار و با حضور مجید عشقی، مدیرعامل بورس و احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد برگزار شد، باعث شد تا یک بازار مثبت را در هفته جاری تجربه کنیم چرا که در طول این جلسات یک بسته ۱۰ بندی حمایت از بورس به تصویب رسید که بر بازار تاثیرگذار بود.

بیشتر بخوانید:

بسته حمایتی از بورس روی بازار سرمایه چه تاثیری دارد؟

وی در ادامه با بیان اینکه بازار سرمایه در حال حاضر با مشکل شدید نقدینگی روبروست، گفت: یکی از تعهدات این بسته ۱۰ بندی حمایت از سهامداران حقیقی بود، به طوری که ۹۶ درصد از سهامداران حقیقی زیر چتر سازمان قرار گرفتند و همین امر باعث شد تا ارزش پرتفوی و ۲۰ درصد از بازدهی‌شان مورد حمایت بیمه قرار گیرد و این مسئله مقداری آرامش به بازار بخشید.

دارابی افزود: بازار سرمایه برای تغییر جهت کلی و یک روند تازه نیازمند حصول اطمینان در برخی تغییرات است که از جمله آن، تغییر در قیمت‌گذاری دستوری، نرخ ارز و نرخ بهره است که در حال حاضر جزو بزرگ‌ترین مشکلات بازار به شمار می‌روند.

کارشناس بازار سرمایه در پایان در خصوص پیش‌بینی خود از روند بورس نیز اذعان کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات بازار ناشی از قیمت‌گذاری دستوری است، به ویژه در مورد گروه‌هایی مانند خودرویی، لاستیکی، شوینده و باید منتظر ماند و دید که نتیجه استیضاح وزیر صمت به کجا ختم می‌شود و تحولات آتی چگونه خواهد بود، چرا که این استیضاح یک مسئله مهم برای معامله‌گران بازار سرمایه به شمار می‌رود و باید دید که آیا سیاست‌های وزارتخانه تغییر خواهد کرد یا خیر؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1158285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =