اساتید چگونه می‌توانند برای دانشگاه پروژه‌های صنعتی جذب کنند؟

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان معتقد است که استادی که قابلیت‌های خود و دانشجو را به صنعت معرفی می‌کند، می‌تواند پروژه‌های بیشتری برای دانشگاه بگیرد.

  غلامرضا انصاری فر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که ارتباط ضعیف صنعت با دانشگاه سبب می‌شود که صنایع مشکلات خود را با دانشگاه در میان نگذارند، اظهار کرد: فقط در شرایطی که استادان با صنعت ارتباط داشته باشند، می‌توانند در جریان مسائل مورد تقاضا قرار بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به این که اگر استادان قوی عمل کنند، صنعت تمایل به همکاری پیدا می‌کند، افزود: استادی که قابلیت‌های خود و دانشجو را به صنعت معرفی می‌کند، می‌تواند پروژه‌های بیشتری برای دانشگاه بگیرد. همچنین پیگیری‌های استادان به پیشبرد پروژه کمک می‌کند.

فعالیت دفاتر ارتباط با صنعت، معطوف به موضوعات حقوقی و تنظیم قراردادهاست

وی درباره نقش دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها برای گسترش همکاری‌های دانشگاه و صنعت گفت: فعالیت دفاتر ارتباط با صنعت، معطوف به موضوعات حقوقی و تنظیم قراردادهاست. این دفاتر سبب می‌شوند که صنعت مستقیم با استاد در ارتباط نباشد. در نتیجه استادان وقت کمتری برای مسائل اداری و حقوقی صرف می‌کنند.

انصاری فر با تصریح بر این که دفاتر ارتباط با صنعت نقشی زیادی در معرفی پروژه‌ها به استادان ندارند، یادآور شد: البته در برخی موارد هم صنعت پروژه را به دفاتر ارتباط با صنعت می‌سپارند و دفاتر به دانشکده مورد نظر ارجاع می‌دهند؛ اما در مواردی که موضوعات امنیتی هستند، نهادهای مربوطه برای واگذاری پروژه خود، دقت بیشتری دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با تاکید بر این که شکل‌گیری ارتباط بین دانشگاه و صنعت نیازمند تلاش استادان است، افزود: دانشجویان هم باید توانایی علمی داشته باشند تا با همکاری استاد بتوانند پروژه را به نتیجه برسانند.

گفتنی است، انصاری فر استاد راهنمای پایان‌نامه تحت عنوان «طراحی بهینه غنای سوخت قلب راکتور نیروگاه هسته‌ای بوشهر» بوده است. این پایان‌نامه تقاضامحور به سفارش سازمان انرژی اتمی انجام شده و مربوط به نیاز هسته‌ای کشور است. موضوع این پایان‌نامه ترکیب سوخت مورد استفاده در راکتور بوشهر بود. این پروژه در چارچوب تعهدات برجامی و با موفقیت انجام شد و مورد توجه دانشگاه و صنعت قرار گرفت. این پایان‌نامه علاوه بر این که سبب تداوم همکاری دانشجو با صنعت شد، از سوی وزارت علوم به عنوان پایان‌نامه تقاضامحور معرفی شد.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1159782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =