نابغه ۱۱ ساله رکورد اینیشتین را شکست

یک پسر ۱۱ ساله انگلستانی تست هوش «منسا» را به طور غیرمنتظره‌ای انجام داد و بالاترین امتیاز ممکن یعنی ۱۶۲ را به دست آورد.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ یوسف شاه دانش‌آموز کلاس ششم توانست رکورد هوش آلبرت اینیشتین و استیون هاوکینگ را بشکند. در حالی که ضریب هوشی این دو دانشمند 160 بود، این نابغه ۱۱ ساله بالاترین امتیاز ممکن یعنی ۱۶۲ را کسب کرد.

او می‌گوید: همه در مدرسه فکر می‌کنند که من بسیار باهوش هستم. به همین دلیل همیشه می‌خواستم بدانم آیا جزو 2 درصد افرادی هستم که در آزمون شرکت می‌کنند یا خیر. شاه و والدینش تصمیم گرفتند که شاه در آزمون منسا شرکت کند و به همین دلیل، او در کنار درس‌های دبیرستانش خود را برای این آزمون هم آماده کرد.

نابغه ۱۱ ساله رکورد اینیشتین را شکست

پدرش می‌گوید: آمادگی برای این آزمون کار سختی است. اما ما سعی نکردیم که شاه را به زدن تست‌های هوش تشویق کنیم. فقط سعی کردیم او را در درس‌هایش آماده‌تر کنیم.

پدرش با شوخی به او می‌گوید: من هنوز به او می‌گویم که پدرت از تو باهوش‌تر است. و حتی اگر بااستعداد هم باشی، باید همیشه سختکوش باشی.

یوسف شاه که از کودکی نشانه‌هایی از نبوغ را از خود نشان داده، می‌خواهد در یکی از دانشگاه‌های آکسفورد یا کمبریج رشته ریاضیات بخواند.

پدرش می‌گوید: زمانی که یوسف به مهد کودک می‌رفت، متوجه شدیم که او حروف الفبا و کارهای دیگر را سریع‌تر از بچه‌های دیگر انجام می‌دهد، اما با خودمان گفتیم که بعضی از بچه‌ها کمی سریع‌تر حروف الفبا را یاد می‌گیرند. اما با گذشت زمان، متوجه شدیم که یوسف استعداد بسیاری هم در ریاضیات دارد و آن زمان بود که حدس زدیم او نابغه است. حتی معلمان مدرسه‌اش برایمان نامه می‌نوشتند که ما چیزی برای آموزش به یوسف نداریم، چون او همه چیز را می‌داند.

برادر یوسف هم که هشت سال دارد، امیدوار است که وقتی بزرگ‌تر شد بتواند این آزمون IQ را بدهد.

کد خبر: 1160150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =