احتمال قطع گاز صنایع و اعمال محدودیت بیشتر برای نیروگاه‌های کشور

شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده که در صورت عدم کاهش مصرف گاز خانگی و تجاری احتمال قطع گاز صنایع و اعمال محدودیت بیشتر برای نیروگاه‌های کشور وجود دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اخیراً جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده که در صورت عدم کاهش مصرف گاز خانگی و تجاری احتمال قطع گاز صنایع و اعمال محدودیت بیشتر برای نیروگاه‌های کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

محدودیت‌ بیشتر گاز در انتظار نیروگاه‌ها

 وی با بیان اینکه درحال حاضر اعمال محدودیت برای صنایع فولاد و پتروشیمی در اولویت است و به غیر از این دو مواردی نیز وجود دارد که پس از هماهنگی با وزارت صمت اگر لازم باشد اعمال خواهیم کرد، گفت: میزان اعمال محدودیت بستگی به افزایش مصرف خانگی و تجاری دارد، پیش‌بینی ها نیز حکایت از این دارد که طی یک هفته آینده هوا سردتر شود در قبال این سرد شدن اگر مصرف افزایشی باشد شروع محدودیت‌ها استارت می‌خورد.

در همین ارتباط تولیدکنندگان فولاد معتقدند رایزنی های مختلفی با وزارت صنعت جهت رفع مشکل سوخت واحدها انجام داده ایم اما این موضوع فعلا در حد پیشنهاد است و هنوز به جمع بندی لازم دست پیدا نکرده ایم.

قاسمی یکی از تولیدکنندگان فولاد معتقدند با هر روز تعطیلی ما با ضرر ۳ روزه روبه رو هستیم چراکه کوره ها وقتی خاموش می شوند تا مجددا روشن و فعالیت کنند زمان بر خواهند بود.

وی با بیان اینکه مجموعه تولیدی ما ۱۲۰۰ پرسنل دارد، افزود: در کنار مشکل سوخت در فصل سرما ما با کاهش صادرات در بخش فولاد مواجهه هستیم که همین امر باعث ایجاد رقابت منفی در بازار داخلی خواهد شد.

به گفته این تولیدکننده ، ما با مازاد تولید روبه رو هستیم و از طرفی دولت در بخش صادرات هم کمکی به تولیدکنندگان نمی کند این موضوع عاملی می شود تا ما نتوانیم به اهداف تولید و صادارت فولاد در ۱۴۰۴ دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =