اهمیت زمان مصرف مکمل امگا ۳

بسیاری از افراد برای درمان برخی از مشکلات سلامتی مجبور به مصرف امگا ۳ هستند، اما برای تاثیر گذاری بیشتر این دارو بهتر است زمان مناسب مصرف آن را بدانند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معمولاً توصیه می شود که افراد داروها و مکمل ها را هنگام صبح با صبحانه مصرف کنند. از لحاظ علمی این موضوع ثابت شده است. نوع شروع روز، تا حد زیادی می‌ تواند عامل انرژی بخش برای بدن باشد. یکی از مکمل هایی که شما در مورد زمان مصرف آن، سؤال داشتید، مصرف امگا ۳ بود که در این بخش به زمان مناسب مصرف آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

با خوردن این ویتامین سرما نمی‌خورید

بهترین زمان مصرف امگا ۳

تحقیقات جدید نشان می‌ دهد که تاثیرگذاری دارو ها وابسته به زمان مصرف آن ها است و در نتیجه باید سعی کنیم برای مصرف دارو و مکمل ها تایم مشخصی داشته باشیم. روغن ماهی امگا ۳ یکی از رایج ترین مکمل ها می باشد که شما می توانید آن را با وعده غذایی استفاده کنید تا بیشترین تأثیرش را بگذارد.

امگا ۳ موجود در روغن ماهی چربی هایی هستند که اگر همراه با چربی های دیگر مصرف شوند، جذب بهتری دارند. اگر آن ها را با شکم خالی استفاده کنید، احتمالاً خیلی خوب جذب بدن تان نشود پس بهترین زمان مصرف این مکمل، در قدم اول، زمانی است که معده پرتری داشته باشید.

رفلاکس معده بعد مصرف امگا ۳

اگر جزو افرادی هستید که بعد از استفاده از امگا ۳ دچار رفلاکس می شوید، متخصصان پیشنهاد می کنند که این مکمل را به دو قسمت تقسیم کنید و مراقب باشید که هنگام عصر دوز سنگین از آن استفاده نکنید، زیرا امگا ۳ معمولاً روی قسمت بالای مایعات شکم قرار می گیرد و روی آبی که داخل شکم وجود دارد، شناور می‌ شود که ممکن است مصرف آن هنگام عصر باعث سوء هاضمه شود. اگر هم می خواهید قبل از خواب آن را با مواد مغذی دیگر همراه کنید، اشکالی ندارد و می‌ توانید آن را هنگام شب مصرف کنید.

وعده کم چرب چگونه روی جذب امگا ۳ اثرگذار است؟

بسیاری از افراد که از امگا ۳ برای مدت زمان طولانی استفاده کرده ‌اند، ترجیح می دهند که این مکمل را اول صبح به عنوان اولین چیزی که داخل دهان شان می گذارند؛ استفاده کنند. اگرچه محققان اشاره کردند که اسید چرب امگا ۳ باید با غذا مصرف شود و غذای چرب با آن بخورید تا جذب بهتری داشته باشند. امروزه دانشمندان ما را به سمت صبحانه های کم چرب سوق می‌ دهند و دقیقا همین جاست که ما سردرگم می شویم.

اگر شما صبحانه نخورید یا اگر غذاهای کم چرب هنگام صبح مصرف کنید، یعنی باید مصرف امگا ۳ را به زمانی موکول کنید که معده تان پرتر است.

فواید مصرف امگا ۳ هنگام شب

اگر امگا ۳ را به مقدار مناسب مصرف کنید، نتایج آن را به وضوح احساس می‌ کنید که البته زمان‌بندی هم تاثیر بسیار زیادی دارد. همانطور که گفتیم امگا ۳ فواید زیادی دارد.

مصرف آن هنگام شب باعث بهبودِ کیفیت خواب و کاهش التهابات می ‌شود. اگر به آرتروز یا درد مفصل دچار هستید، احتمالاً علائم تان هنگام صبح شدیدتر می شود. یک مطالعه در فرانسه به این نتیجه رسیده است که دارو های غیر استروئیدی ضد التهابی اگر ۴ الی ۸ ساعت قبل از اوج درد مصرف شوند، اثرگذاری بیشتری دارند.

ازآن جایی که اسید چرب امگا ۳ تغییرات بیوشیمی مانند دارو های غیر استروئیدی ضد التهابی ایجاد می‌ کند، در نتیجه مصرف این مکمل هنگام عصر ممکن است باعث شود که شما صبح روز بعد راحت‌ تر از خواب بیدار شوید.

مطالعه دیگری در بریتانیا نشان داده است کودکانی که بعد از عصر، امگا ۳ مصرف می کنند، کیفیت خواب بهتری دارند و کمتر وسط خوابِ شب بیدار می شوند. مطالعات دیگر هم نشان می دهد که مصرف امگا ۳ به اندازه کافی برای افزایش کیفیت استراحت، ریلکسیشن و کاهش خطر آپنه خواب یا خروپف اثرگذار است.

معمولاً افرادی که امگا ۳ استفاده می کنند، آخر هفته ها هم ۳۰ دقیقه خواب طولانی‌ تری دارند که این موضوع برای کنترل رفتار و عواطف کودکان اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

مصرف داروها و مکمل ها هنگام شب

مطالعات زیادی نشان می دهد که داروهای آسپرین و یا کاهش دهنده کلسترول یا داروهای فشار خون و ضد رفلاکس ممکن است هنگام عصر عملکرد بهتری داشته باشند. دانشمندان توضیح می دهند زمانی که ما خواب هستیم و ریتم شبانه‌روزی بدن روی تعادل هورمونی اثر گذار است، توانایی بدن در جذب مواد شیمیایی، دارو ها و مکمل ها تغییر پیدا می‌ کند.

از آنجایی که بسیاری از علائم خصوصاً علائم مربوط به سکته یا بیماری قلبی هنگام شب بدتر می شود، در نتیجه مصرف بعضی از داروهای خاص یا مکمل ها قبل از خواب به ما کمک می‌ کند تا وضعیت سلامتی خود را در طول روز بعد بهبود ببخشیم.

شکم ما بین ساعت ۱۰ شب تا ۲ نصف شب حدوداً ۲ الی ۳ برابر اسید بیشتری نسبت به حالت معمولی تولید می کند و در نتیجه ممکن است سوزش معده هنگام دراز کشیدن در این ساعات بدتر شود و عوارض جانبی ناراحت‌کننده ای را به وجود بیاورد. این عوامل توجیه می کند که چرا ۷۰ درصد افرادی که دارو های ضد رفلاکس را در اواخر روز می خورند تاثیر بیشتری را احساس می کنند.

مطالعات همچنین نشان می دهد که حملات قلبی و سکته بیشتر در اوایل صبح رخ می دهد. مطالعه ۵ ساله ای در اسپانیا به این نتیجه رسیده است؛ افرادی که داروی فشار خون خود را هنگام شب می خورند، ۳۳ درصد خطر حمله و سکته کم تری در مقایسه با افرادی که دارو را هنگام صبح می‌ خورند؛ دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =