جمهوری آذربایجان: فرانسه به حامی ارمنستان مبدل شده است

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان بار دیگر با انتقاد از فرانسه اظهار داشت که این کشور اینک به حامی نخست ارمنستان مبدل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، در ادامه ناراحتی مقام‌های جمهوری آذربایجان از تقویت روابط ارمنستان با فرانسه، رئیس جمهور آذربایجان به حمایت هرچه بیشتر پاریس از ایروان اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز دوشنبه طی سخنرانی در مراسم سی‌امین سالگرد تاسیس حزب «آذربایجان نوین» در مرکز «حیدر علی اف» گفت که فرانسه حامی ارمنستان است، آنها یکدیگر را خواهر خوانده هم می‌نامند.

الهام علی اف همچنین مدعی شد که اینک جمهوری آذربایجان به شریک ضروری برای بسیاری از کشورها تبدیل شده است.

وی گفت: «ما در سازمان پیمان امنیت جمعی دوستان بیشتری نسبت به ارمنستان داریم».

طی روزهای گذشته رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در تماس با رئیس جمهور فرانسه از لزوم رویکرد بی‌طرفانه در عادی سازی روابط با ارمنستان سخن گفته بود. رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در تماس با رئیس جمهور فرانسه از لزوم رویکرد بی‌طرفانه در عادی سازی روابط با ارمنستان سخن گفت.

سنای فرانسه چندی قبل با ۲۹۵ رای موافق، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از دولت فرانسه خواسته شده جمهوری آذربایجان را به دلیل حملات علیه ارمنستان در سپتامبر ۲۰۲۲ تحریم کند. این قطعنامه بر لزوم به رسمیت شناختن قره باغ و به کارگیری آن به عنوان ابزار مذاکره جهت برقراری صلح پایدار در منطقه تاکید می‌کند. در این قطعنامه تاکید شده که اقدامات تهاجمی مکرر جمهوری آذربایجان علیه قره باغ کوهستانی امنیت و آزادی را به خطر می‌اندازد.

این قطعنامه همچنین از جمهوری آذربایجان می‌خواهد نیروهای خود را از ارمنستان خارج کند و همچنین تضمین کند که وضعیت کریدور «لاچین»، که منطقه را به ارمنستان متصل می‌کند، بدون تغییر باقی بماند.

باکو روز یکشنبه نیز اعلام کرد که به دلیل سخنرانی به شدت تند نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان و انتقاد از باکو، محل اجلاس کشورهای فرانسوی زبان را در تونس  ترک کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1160856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =