گسترش ورود مهاجران به انگلیس

شمار مهاجرانی وارد انگلیس شده‌اند در فضای متاثر دوران پساکرونا و جنگ اوکراین، به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، آمار و ارقامی که به تازگی در انگلیس منتشر شد، نشان می‌دهد رقم بی سابقه‌ای از مهاجران و پناهجویان از دیگر کشورهای جهان وارد این کشور شده اند. اعلام شده است که بیشتر افرادی که بین ژوئن ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ وارد خاک انگلیس شده اند از اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا بوده اند. به بیان دقیق‌تر در این بازه زمانی حدود ۵۰۴۰۰۰ نفر وارد خاک انگلیس شده اند که نسبت به زمان مشابه قبلی ۳۳۱۰۰۰ نفر افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جی لیندوپ، مدیر مرکز مهاجرت بین‌المللی در سازمان ملی آمار و پژوهش‌های اقتصادی انگلیس گفت: یک رشته از رویدادها در سراسر جهان بر الگوهای مهاجرت تأثیر گذاشته است، اما به طور کلی روند مهاجرت‌ها به کشور به طور چشمگیری افزایش یافته است. برداشته شدن محدودیت‌های مربوط به کرونا، ورود شهروندان هنگ کنگی که دارای گذرنامه ورود به انگلیس بودند و موافقت با ورود مهاجران و پناهجویان افغانی و اوکراینی بیشترین نقش را در افزایش ورود مهاجران به انگلیس در این مدت داشته اند.

بیشتر بخوانید:

طراحی سیستم آموزش عالی جدید در روسیه/ راهکار جدید برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان ارائه شد

به طور دقیق، ۳۹ درصد از مهاجران با گذرنامه دانشجویی و ۲۱ درصد با گذرنامه کار وارد شده اند. علاوه بر ارقام مربوط به مهاجرت قانونی، سازمان ملی آمار انگلیس تخمین می‌زند که ۳۵۰۰۰ نفر به طور غیرقانونی از کانال مانش عبور کرده اند و وارد خاک این کشور شده اند.

سوئلا براورمن، وزیر کشور راست افراطی انگلیس که به همین علت اکنون تحت فشار است اعتراف کرد که دولت انگلیس در کنترل مرزها شکست خورده است.

در حالی که بر اثر تهاجم غیر قانونی آمریکا و انگلیس به عراق و افغانستان، لیبی و سوریه علاوه بر تخریب زیر ساخت‌های این کشورها میلیون‌ها نفر آواره شدند، به گفته نهادهای حقوق بشری، این کشورها حاضر نیستند، بخش کوچکی از آوارگانی را که خود پدید آوردند حتی همکاران افغانستانی خود را که سال‌ها برای نیروهای نظامی و دولت انگلیس در افغانستان کار کردند بپذیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 1161192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =