عرضه مرغ گرم ۱۵ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب

رئیس انجمن‌پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به کاهش تقاضا، هر کیلو مرغ گرم ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب به فروش می رسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد یوسفی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان است.

به گفته او، بنابر آمار در آبان ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفت که طبق اذعان انجمن تولیدکننده جوجه یکروزه در آذر ماه میزان جوجه ریزی به بیش از این رقم‌ می رسد.

بیشتر بخوانید:

قیمت روز مرغ دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱

یوسفی از توزیع روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تن مرغ گرم در بازار خبر داد و گفت: با توجه به کاهش تقاضا در برابر عرضه، هر کیلو مرغ ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب در بازار به فروش می رسد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ۳۰ تا ۳۵ درصد ظرفیت صنعت مرغداری غیرفعال است، گفت: با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری امکان تولید مرغ تا ۱۸۰ میلیون قطعه در ماه وجود دارد که در صورت برنامه ریزی صحیح و فراهم شدن زیرساخت ها، امکان صادرات ۵۰ هزار تن مرغ در سال وجود دارد.

او گفت: در شرایط کنونی که با مازاد تولید مرغ در واحدهای مرغداری روبرو هستیم، عرضه مرغ منجمد باید متوقف شود. این در حالی است که همچنان مرغ منجمد در بازار عرضه می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =