قوانین عفاف و حجاب به زودی اجرا می‌شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است که قوانین عفاف و حجاب که در مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، اجرایی خواهند شد. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کبری خزعلی در همایش «گام دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ در مسیر تحول» که صبح امروز شنبه (۱۹ آذرماه) درتالار وحدت برگزار شد، با بیان اینکه ما در حال حاضر در گام دوم انقلاب و فرهنگ انقلابی قرار داریم، اظهار کرد: هدایت کردن فرهنگ مهم‌ترین نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهندسی فرهنگی در کشور رخ می‌دهد، شورای عالی انقلاب فرهنگی باعث شد موضوع پیروی از فرهنگ غرب به فرهنگ مقابله با غرب تبدیل شود. بنابراین بازسازی فرهنگ انقلابی، مهم تریم وظیفه این شورا در گام دوم خواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: آشفتگی فرهنگی یا افتادن زمام امور به دست افراد ناشایست، ناشی از آشفتگی در تصمیم‌گیری مسئولان کشور است.

وی اضافه کرد: بنده به مردم متدین  قول می‌دهم قوانین عفاف و حجاب که در مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، به محض آرام شدن کشور اجرایی خواهند شد. 

خزعلی با اشاره به لزوم تحول فرهنگی بیان کرد: تحول فرهنگی باید در رویکرد و سبک زندگی مردم مشاهده شود. بنابراین سوال این است که ما در برنامه توسعه ششم تا چه میزان برای خانواده و حوزه فرهنگ، برنامه داشتیم؟ یا فرهنگ سازی در حوزه خانواده و زن در تدوین برنامه توسعه هفتم در نظر گرفته می‌شود؟

بی‌توجهی به حوزه فرهنگ در برنامه هفتم توسعه

امیرحسین بانکی پور در ادامه این مراسم با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی است، اظهار کرد: رهبران این انقلاب دارای شخصیت فرهنگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: ما در عرصه علمی طی چهل سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ایم. در بحث سلامت، افتخارات خوبی را کسب کرده ایم اما سوال من این است آیا در فرهنگ هم موفق شده‌ایم؟ آیا بنیه فرهنگی جامعه رشد کرده است؟ 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث فرهنگ در سطح برنامه ریزان کشور ما جدی گرفته نشده خاطرنشان کرد: این اقدام به این علت است که برنامه ریزان ارشد کشور ما به فرهنگ اعتماد ندارند.

وی با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: برای تدوین این برنامه یک سال فرصت گرفته و آسیب شناسی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است. در حال حاضر این برنامه در دست تدوین است و بر موضوعات کلیدی که چالش اصلی کشور به شمار می‌رود، متمرکز شده است. در این زمینه ۱۲ موضوع کلیدی استخراج شده که فرهنگ جزو هیچ کدام آنها نیست.

بانکی پور تصریح کرد: مقام معظم رهبری دیدگاه‌ها و نظراتی را در مورد شأن، جایگاه و شخصیت زنان دارند که خود می‌تواند موضوع پایان نامه‌های دانشگاهی باشد. این در حالی است که حزب کومله برای ما شعار زن می‌دهد. 

وی افزود: موضوع زن، آزادی، زندگی برای برنامه ریزان ما موضوع کلیدی نیست. فرهنگ در شعار گفته می‌شود اما به برنامه و بودجه که می‌رسد اولویت اول نیست. اگر این اتفاقاتی که رخ داده ما را بیدار نکند، دچار خسارت بیشتری می‌شویم.

فرهنگ با فوریت‌ انجام نمی‌شود

حجت الاسلام سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه در سی و هشتمین سالگرد شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سوالی که اکنون مطرح است این می‌شود این است که گام دوم شورا چیست و از این به بعد چه برنامه‌ای خواهد داشت.

وی درباره اهداف اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: فراهم کردن مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی هدف اصلی این شورا در گام دوم انقلاب است.

حجت الاسلام عاملی با بیان اینکه ما دچار اضطرار فرهنگی شده ایم، در صورتی که فرهنگ با فوریت‌ انجام نمی‌شود و مستلزم زمان است، گفت: در حوزه فرهنگ نمی‌توان با اضطرار و عجله سیاست‌گذرای کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۷۰۰ مدرسه سمپاد در کشور فعالیت دارند که جزو سرمایه‌های ملی هستند. بنابراین دشمنان به آنها طمع کرده‌اند تا آنها را جذب کرده و مجبور به مهاجرت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =