سالیوان: زمان مذاکره اوکراین و روسیه فرا نرسیده

مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به صحبت‌های هنری کیسینجر گفت که هنوز زمان آن نرسیده که اوکراین با روسیه وارد مذاکره شود.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه در اندیشکده کارنگی ایندومنت در واشنگتن گفت: نمی‌دانیم که قرار است این وضعیت به کجا ختم شود.

سالیوان گفت: آنچه که می‌دانیم این است که وظیفه ماست که به حمایت نظامی خود از اوکراین ادامه دهیم تا آنها در بهترین وضعیت ممکن در میدان نبرد قرار گیرند و هرگاه دیپلماسی پیش آمد، آنها در بهترین موقعیت ممکن بر سر میز مذاکره خواهند بود. ولی آن لحظه هنوز فرا نرسیده است.

اظهارات او در واکنش به صحبت‌های هنری کیسینجر مطرح شد که در دهه ۷۰ میلادی همین پست را در دست داشت و گفته که مذاکرات باید هر چه سریع‌تر برگزار شود.

به گفته سالیوان، اوکراین در یک سری از نبردها «پیروز» شده است و «متجاوزان روسی را از اکثر نقاط کشورش دفع کرده» و اکنون «برای پس گرفتن اراضی باقیمانده می‌جنگد.»

او این تحولات را امری «جالب توجه» خواند و گفت که دولت بایدن از کنگره «مقدار قابل توجه دیگری منابع می‌خواهد تا اطمینان حاصل کند که اوکراین از ابزارهای لازم برای نبرد در این جنگ برخوردار است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1163978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =