بازگشت هزار و ۳۶ دانشجوی اخراجی به دانشگاه‌ها/ سندی مبنی بر تقلب دانشجویان وجود ندارد

نماینده مجلس شورای اسلامی از بازگشت ۱۰۳۶ دانشجوی اخراجی به دانشگاه از طریق استفساریه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد و گفت: هنوز ۵۰ دانشجوی اخراجی موفق به بازگشت به کلاس درس نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گلایه‌هایی پیرامون نامشخص بودن وضعیت برخی دانشجویان گروه علوم پزشکی که به اجبار سازمان سنجش مجددا در کنکور شرکت کرده بودند، مطرح می‌شد. کمیسیون اصل نود با توجه به شکایات این دانشجویان به موضوع ورود و استفساریه‌ای را ارائه کرد اما به گفته نماینده مردم نیشابور، سازمان سنجش علیرغم تایید توسط شورای نگهبان از اجرای استفساریه ماده ۱۱ قانون رسیدگی به جرائم و تخلفات در آزمون‌های سراسری استنکاف و از ادامه تحصیل دانشجویان مذکور جلوگیری می‌کند. نماینده مردم نیشابور در این رابطه سوالی را از وزیر علوم مطرح و وزیر توضیحاتی را ارائه کرد که نماینده مربوطه قانع نشد. این سوال ۸ آذرماه توسط محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس در صحن اعلام وصول شد.

هاجر چنارانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به استنکاف از اجرای استفساریه ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری درباره دانشجویان اخراجی از دانشگاه‌ها، اظهار کرد: ما از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ پیگیر تعیین تکلیف دانشجویان اخراجی هستیم.

وی با تصریح بر اینکه مجلس شورای اسلامی از طریق استفساریه کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر دانشجویان اخراجی از دانشگاه‌ها است، گفت: بر اساس تقریبا یک هزار و ۳۶ نفر از دانشجویان اخراجی به دانشگاه‌ها بازگشتند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز حدود ۵۰ دانشجوی اخراجی موفق به بازگشت به کلاس‌های درس نشده‌اند، عنوان کرد: البته مجلس پیگیر آنان نیز بوده و برای بازگشت این دانشجویان به دانشگاه‌ها تلاش می‌کند. به نظر می‌رسد برای بازگشت آنها، مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

وی درباره علل اخراج این دانشجویان از دانشگاه‌ها تصریح کرد: البته هیچ سندی مبنی بر تقلب این دانشجویان وجود ندارد. علاوه بر آن، علت هیچکدام از این اخراج‌ها، فعالیت‌های سیاسی یا دلایلی در این حوزه نبوده است. 

چنارانی با بیان اینکه علت اخراج دانشجویان از دانشگاه‌ها متعدد است، یادآور شد:  برخی از این افراد دانشجویان سال‌های ششم و هفتم رشته‌ پزشکی بوده و برخی دیگر از آنان نیز از داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هستند. 

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی از سازمان سنجش می‌خواهد که راه‌های تقلب متقاضیان یا دانشجویان را با کمک سایر دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی را شناسایی کرده و مانع از تقلب و در نهایت اخراج دانشجویان یا متقاضیان کنکور شود. البته شک کردن به افراد بدون مدرک  و سند و در نهایت اخراج آنان، اصلا پسندیده و صحیح نیست. 
انتهای پیام/

کد خبر: 1164194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فاطمه حسینی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      0 0
      باسلام و احترام فراوان فرزندم از طرف سازمان سنجش اخراج شده ایشان دانشجو زاهدان بودند بدون هیچ دلیلی ‌واقعاًآیا قانون برای ما افراد که صدامون به هیچ جا نمی رسد و در منطقه محروم زندگی می کنیم اجرا می شود به چه دلیل و منطقی جلوی تحصیل یک جوان را می گیرند پیش خدا مسئول هستند ما فقط اعتقاد به روز جزا داریم اگر اینها اعتقاد داشته باشند با آبروی یک جوان و ما اینطور بازی شود آخه جرم ما چیست اینکه زحمت و تلاش اینهمه جرم دارد من با یک حقوق معلمی زندگی می گذرانم واقعا وسع مالی ندارم چقدر ظلم در حق جوان من قانون چرا جلوی اینها به شدت برخورد نمی کنه مارا فرستادند دیوان عدالت هم اکنون ۴ ماه از دیوان هم می‌گذرد که هیج خبری نیست من کم کم به عدالت و قانون و همه چیز شک میکنم که شاید خدا به دادمون برسد