چه کسانی می‌توانند واکسن تقویتی اومیکرون تزریق کنند؟

نتایج مطالعات جدید انجام شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده نشان می دهد دوز جدید واکسن تقویت ‌کننده‌ سویه اومیکرون به میزان قابل توجهی در جلوگیری از بستری شدن سالمندان ۶۵ ساله و بالاتر در بیمارستان پیشگیری می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد تزریق واکسن جدید سویه اومیکرون برای سالمندان حیاتی بوده و  افرادی که دوز تقویت کننده اومیکرون را دریافت کردند، ۷۳٪ بیشتر از کسانی که فقط دو دوز یا بیشتر از واکسن های اصلی دریافت کرده بودند، در برابر بستری شدن در بیمارستان محافظت می شوند.

بیشتر بخوانید:

فرشیدی: پیک شدید کرونا دیگر نخواهیم داشت

طی این مطالعه حدود ۸۰۰ سالمند با میانگین سنی ۷۶ سال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در یک مطالعه بزرگتر که روی بیش از ۱۵ هزار بزرگسال ۱۸ ساله و بالاتر انجام شد، شرایط بهداشتی و نوع تزریق واکسن در این داوطلبان بررسی شده و مشخص شد تزریق واکسن تقویت کننده سویه اومیکرون ۵۷ درصد در پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان موثر بود. در این میان مشخص شد بزرگسالانی که این واکسن تقویت کننده را دریافت کردند در مقایسه با افرادی که فقط واکسن های اصلی را دریافت کرده بودند، ۳۸ درصد محافظت بیشتری داشتند.

گفتنی است هیچ یک از این مطالعات بررسی نکردند که بدن این افراد در صورت واکسینه شدن و داشتن مصونیت طبیعی نسبت به عفونت قبلی کروناچقدر در برابر بستری شدن در بیمارستان محافظت می‌ شوند.

در این شرایط دانشمندان و کارشناسان بهداشت عمومی گفتند که اثربخشی واکسن ها در برابر بستری شدن در بیمارستان تقریباً به طور قطع بیشتر خواهد بود.

مقامات بهداشتی ایالات متحده بارها از همه افرادی که واجد شرایط هستند خواسته اند تا قبل از تعطیلات یک تقویت کننده سویه اومیکرون دریافت کنند اما دولت به طور خاص بر روی اطمینان از به روز ماندن جمعیت های آسیب پذیرتر، مانند افراد مسن تر، در مورد واکسن های کرونامتمرکز شده است.

دکتر آشیش جا، رهبر گروه ضربت کرونا کاخ سفید، در این رابطه گفته است که اکثر افرادی که در حال حاضر بر اثر کروناجان خود را از دست می‌دهند، سالمندانی هستند که در مورد واکسن‌های خود به‌ روز نیستند یا در صورت ابتلا به عفونت‌های جدید، درمان نمی ‌شوند.

جاها روز پنجشنبه به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: هنوز تعداد زیادی از افراد مسن ‌تر هستند که دوز تقویتی کرونا را دریافت نکرده اند.

منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1164242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =