اروپا به میز مذاکره با ایران بازمی‌گردد

اپوزیسیون و جریان برانداز که حساب ویژه‌ای روی مواضع قبلی اروپایی‌ها مبنی بر عدم تمرکز روی مذاکرات باز کرده بودند، پاسخ جدیدی از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دریافت کردند؛ پیام این بود که حالا تمرکزشان فقط روی احیای برجام است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جریان ضدانقلاب و برانداز با حمایت‌هایی که از آشوب‌های اخیر ایران داشت سعی کرد که "مذاکره" با ایران را از ذهن مقامات اروپایی و آمریکا پاک کند و این‌گونه وانمود کند که مذاکره با ایران دیگر در دستور کار غرب نیست.

بر همین اساس برخی مقامات غربی، اعضای اتحادیه اروپا و آمریکا در حمایت از آشوب‌های ایران و اغتشاشگران چندین بار مدعی شده بودند که مذاکره با ایران دیگر در دستور کار آنها نیست و به‌جای مذاکره، به‌روی تحولات ایران (اغتشاشات) تمرکز کرده‌اند که این مواضع به‌صورت گسترده مورد استقبال رسانه‌های فارسی‌زبان لندن‌نشین قرار می‌گرفت و به‌عنوان حمایت از آشوبگران فاکتور می‌شد.

اما روز گذشته، در دیدار ـ ِ به‌تعبیر آقای بورل، ضروری ـ مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با آقای امیرعبداللهیان، وی برای اولین بار بعد از اغتشاشات گفت که با وزیر خارجه ایران "توافق" برای احیای برجام بر مبنای "مذاکرات وین" کرده است.

توافق برای احیای برجام را می‌توان به‌عنوان عقب‌نشینی اروپا و غرب از مواضع قبلی و بازگشت به دوران مذاکرات قبل از اغتشاشات دانست و این مهم، یعنی آمریکا و غرب بعد از استفاده ابزاری از اپوزیسیون و رسانه‌های فارسی‌زبان لندن‌نشین، پشت آنها را خالی کرده و به میدان مذاکره با ایران برای لغو تحریم‌های غیرقانونی بازگشته‌اند.

بازگشت آمریکا و اروپا به میز مذاکره برای احیای برجام در حالی اعلام شده است که جریان برانداز، منافقین ساکن آلبانی و رسانه‌های فارسی‌زبان لندن‌نشین ادعا کرده بودند که مذاکره با ایران به‌دلیل آنچه آنها از تحولات اخیر ایران برداشت کرده‌اند، متوقف‌شده است و مذاکرات هسته‌ای به‌هیچ‌عنوان ادامه نخواهد داشت.

جریان ضدانقلاب، در نامه، پیام و دیدارهای علنی و پنهانی که با مقامات آمریکا و غرب داشتند، مخالفت با هرگونه مذاکره با ایران را مطالبه کرده و گفته بودند که اروپا برای حمایت از جریان برانداز، باید با هرگونه دیدار رسمی با مقامات ایرانی و مذاکره درباره لغو تحریم‌ها مخالفت کند؛ مطالبه‌ای که با اظهارات مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و درخواست وی برای ادامه مذاکره جهت احیای برجام، با بی‌اعتنایی کامل مواجه شد.

به‌هرحال، جریان ضدانقلاب، اپوزیسیون خارج و شبکه ضدایرانی که در سه ماه گذشته با حمایت علنی بین‌المللی پشتیبانی می‌شدند، پشتیبانی بین‌المللی خود را از دست داده‌اند؛ چون اروپا و آمریکا و حتی عربستان سعودی به‌دنبال مذاکره با ایران است و این پیامی روشن و صریح به شبکه ضدانقلاب دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =