ضررهای نوشیدن قهوه در آنفولانزا و سرماخوردگی

گروهی بر این باورند که قهوه به خاطر وجود آنتی اکسیدان موجود در آن باعث کاهش التهاب در گلو می شود ولی گروهی دیگر دقیقا برعکس این مورد را قبول دارند و عقیده دارند که اسید موجود در قهوه باعث افزایش التهاب می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اینکه در یک هوای سرد زمستانی چقدر نوشیدن یک فنجان قهوه داغ برای ما لذت بخش است شاید موضوعی است که همه ما آن را قبول داریم؛ اما آیا لذت نوشیدن قهوه در سرماخوردگی و زمان آنفولانزا می تواند برای بهبود ما مضر یا مفید است؟

شاید اصلی ترین و مهمترین موردی که باید آن را در مورد نوشیدن قهوه بیان کنیم افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها، مخصوصا بیماری های ویروسی می باشد که سرماخوردگی و آنفولانزا شایع ترین این موارد است.

بیشتر بخوانید: 

چند نکته برای حفظ سلامت زنان

مورد مهم دیگری می توان در مصرف قهوه به آن تاکید کرد، تاثیر کافئین موجود در قهوه در ایجاد نشاط و حالت سر زندگی در شما می باشد، موضوعی که در زمان ابتلا انسان به بیماری هایی این چنینی بسیار به سراغ انسان می آید.

سردرد و بدن درد یکی از علائم شایع در بیماری های سرماخورگی و آنفولانزا می باشد که قهوه یکی از مواد طبیعیست که می تواند در کاهش این موضوع بسیار تاثیر گذار باشد.

شما اگر بعد از نوشیدن قهوه خود آب زیادی بنوشیدن و از روش های تهیه قهوه که میزان اسیدی بود قهوه را کاهش می دهند استفاده کنید (قهوه دم سرد بهترین گزینه است)، نوشیدن قهوه در آنفولانزا و سرماخوردگی شما تاثیر مثبتی دارد در غیر اینصورت این موضوع کاملا برعکس می شود.

همانطور که گفتیم نوع مصرف و نوشیدن قهوه در زمان ابتلا به بیماری های آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار مهم است، هم می تواند باعث کاهش التهاب در گلو شود و هم می تواند باعث افزایش این مورد.

موضوع مهم دیگری که می توان به آن اشاره کرد اهمیت استراحت و خواب در زمان ابتلا به بیماری می باشد که قهوه باعث کاهش میل شما به خواب می شود که البته شما می توانید با مدیریت این موضوع را حل کنید، تنها کافیست شما تقریبا از 8 ساعت قبل از تایم و زمان استراحت و خواب از نوشیدن قهوه پرهیز کنید.

یکی از مواردی که در نوشیدن قهوه وجود دارد ادرار آور بودن این نوشیدنی می باشد که باعث می شود آب بدن شما کاهش پیدا کند، در حالی که مصرف آب و مایعات در درمان این بیماری ها بسیار تاثیر مثبتی دارد، باید بگوییم برای رفع این موضوع لازم است شما تا جایی که می توانید بعد از نوشیدن قهوه سعی کنید آب بنوشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =