اتباع حدود ۴ کشور در ترور حاج قاسم دخالت داشتند

رئیس کمیته پیگیری پرونده ترور قاسم سلیمانی در وزارت خارجه، گفت: برای افرادی در عراق قرار بازداشت صادر شده که اتباع حدود سه تا چهار کشور هستند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، عباسعلی کدخدایی دوشنبه شب در برنامه «قهرمان بدون مرز»، افزود: کسانی که در اجرای این جنایت مباشر بودند یا مساعدت کردند زیاد هستند و اسامی تعداد زیادی از آنها در اختیار مقامات قضایی ایران قرار گرفته است.

متن کامل وصیت‌نامه حاج قاسم سلیمانی

رییس کمیته پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی افزود: افرادی را در عراق داشته‌ایم که با توجه به برخی از اسناد و مدارک، اتهاماتی متوجه آنها شده و در همین ارتباط برای آنها قرار بازداشت صادر شده است.

کدخدایی پیگیری حقوقی را مستلزم جمع آوری مستندات برای ارائه در مجامع بین المللی دانست و گفت: کارهای خوبی در داخل توسط قوه قضاییه درباره مستندسازی انجام شده است و دادخواستی در این خصوص شکل گرفته که باید منتظر باشیم تا در دادگاه مربوطه رسیدگی شود.

وی افزود: در بعد کیفری پرونده شهادت سردار سلیمانی مساله پیچیده است و متهمان مختلفی داریم و دادسرای تهران در حال آماده سازی یک کیفر خواست است.

رییس کمیته پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی تاکید کرد: آمریکایی‌ها قصد دارند جنایت خودشان را توجیه کنند و بگویند کار مثبتی انجام داده‌اند ما با مستندات نباید اجازه این کار را بدهیم و طرح پرونده در مجامع بین المللی بازدارنده خواهد بود.

کدخدایی افزود: ما با طرح پرونده ترور سردار سلیمانی در مجامع بین المللی به دنبال این هستیم که حضور نامشروع آمریکا در منطقه را اثبات کنیم و اینکه آمریکا باید منطقه را ترک کند.

رییس کمیته پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی با بیان اینکه تاکنون عراق تا الان همکاری‌های خوبی داشته است، گفت: عراقی‌ها در جمع آوری مستندات کمک‌های بسیار خوبی کرده اند و اگر بتوانیم یک دادگاه مشترک بین عراق و ایران داشته باشیم و بعد بین المللی داشته باشد، می‌تواند در پیگیری حقوقی این پرونده موثرتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای آینده میزبان هیات‌هایی از عراق برای پیگیری پرونده خواهیم بود.

کد خبر: 1165997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =