مکتب حاج قاسم در مقابل مکتب غرب ایستاد تا تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی در مقابل مکتب غرب ایستاد تا تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در «گردهمایی رهروان خدمت و مقاومت» که به مناسبت سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلی امام علی (ع) کرمان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی عزیز مردم کرمان، دّر درخشان ملت ایران و امید منطقه و مستضعفان عالم بود که سربازی امام زمان (عج) را می‌کرد و شهادت ایشان را باید به محضر حضرت ولیعصر (عج) تسلیت گفت. برای بنده افتخار است که در کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام در وصف حاج قاسم سخن بگویم.

مکتب مقاومت در منطقه نقش هدایت‌گری دارد

وی با اشاره به آیه 29 سوره مبارکه فتح اظهار داشت: در وصف شخصیت سردار سلیمانی می‌توان به این آیه شریفه که درباره پیامبر مکرم اسلام (ص) است، استناد کرد، چرا که «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ» ایشان را حرامیان به خوبی می‌دانستند چرا که زمانی که داعشیان متوجه شدند به کردستان عراق آمده، متواری شدند و همچنین «رُحَماءُ بَینَهُم» ایشان را کرمانیان و ملت ایران به نیکی درک کرده بودند؛ وقتی پای سخنان فرزندان شهدا می‌نشست، این جنبه ایشان نمود پیدا می‌کرد.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: حاج قاسم با تمسک به امامت و ولایت، به مرتبه «تَراهُم رُکَّعًا سُجَّدًا یَبتَغونَ فَضلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضوانًا» رسیده بود. سؤال اینجاست که وقتی یک فرمانده در یمن، لبنان، افغانستان، عراق و سوریه اقتدار دارد و دشمنان اسلام از نام و هیبت ایشان وحشت می‌کنند، چرا ساعت‌ها در رواق‌های علی بن موسی الرضا (ع) به زائران خوشامد می‌گفت. پاسخ این است که او می‌خواست وصف همراهان حضرت رسول (ص) باشد؛ چرا که فقط «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» کافی نیست. به همین دلیل این فرمانده نظامی که دشمن از نام او وحشت داشت، در خادمی به زائران امام رضا (ع) بود که به سلوک خود می‌رسید و این خصلت ایشان را مصداق «تَراهُم رُکَّعًا سُجَّدًا یَبتَغونَ فَضلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضوانًا» کرده بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی سه حرم قائل بود و خود سرباز حرم جمهوری اسلامی ایران، حرم دین و اهل بیت (ع) و خادم حرم امام رضا (ع) بود، گفت: مثل این شخصیت در تورات «سیماهُم فی وُجوهِهِم مِن أَثَرِ السُّجودِ» بود و به همین دلیل چهره و شخصیت حاج قاسم سلیمانی را از خدمت و ذکر خدا می‌بینیم نه از جایگاه فرماندهی ایشان.

وی افزود: در ادامه این آیه شریفه، می‌خوانیم «وَمَثَلُهُم فِی الإِنجیلِ کَزَرعٍ أَخرَجَ شَطأَهُ فَآزَرَهُ فَاستَغلَظَ فَاستَوی عَلی سوقِهِ یُعجِبُ الزُّرّاعَ لِیَغیظَ بِهِمُ الکُفّارَ». حاج قاسم سلیمانی مانند کسی بود که خودش زراعت بود، جوانه می‌داد و این جوانه پربار و قوی می‌شد و به همین دلیل ایشان توانست در یمن و دیگر کشورهای منطقه حضور مؤثر داشته باشد و حیدریون، فاطمیون، حشدالشعبی و حزب‌الله را ایجاد کند. این ویژگی سردار سلیمانی، کفار را عصبانی و مؤمنان را به تعجب وادار می‌کرد، چرا که ایشان توانسته بود در لبنان که سال‌ها دچار طایفگی شده بود، حزب‌الله متحد را به وجود آورد یا یمن فقیر را درمقابل عربستان سرمایه‌دار مقاوم کند.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: آنچه اتفاق افتاد، مصداق «وَعَدَاللَّهُ الَّذینَ آمَنوا وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ مِنهُم مَغفِرَةً وَأَجرًا عَظیمًا» و مقاومت ماحصل خادمی و «رُکَّعًا سُجَّدًا» حاج قاسم بود که هر ماه به حرم امام حسین (ع) مشرف می‌شد و ساعت‌ها نیایش می‌کرد. حاج قاسم باعث شد رئیس‌جمهور آمریکا به مرحله‌ای برسد که بگوید در این کره خاکی یا جای من است یا جای سردار سلیمانی. این موضوع نشان می‌دهد که کفار تا چه حد از حاج قاسم به خشم آمده بودند (لِیَغیظَ بِهِمُ الکُفّارَ).

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سیاست‌های علمی آمریکا، گفت: ایالات متحده آمریکا از جنگ جهانی دوم یاد گرفته بود که علم را مظهر اقتدار خود کند به همین دلیل سلاح هسته‌ای را با مشارکت 70 هزار دانشمند ساخت و با کشتار مردم، به آقایی جهان رسید و توانست سازمان ملل را در نیویورک مستقر کند. این در حالی بود که کشورهای اروپا و شوروی در جنگ جهانی کشته داده بودند و شوروی توانسته بود برلین را فتح کند، اما آمریکا به آقایی دنیا رسید و از این مسیر آموخت که دانش را تولید کرده و به کار گیرد تا بتواند آقایی خود را ثابت کند. بعد از جنگ جهانی تا سال 1956 فاصله‌ای ایجاد شد که آمریکا توانست یک‌تنه آقایی دنیا را داشته باشد. در این مدت، شوروی هم به فناوری سلاح هسته‌ای دست یافت اما نتوانست حریف این رقابت شود.

وی ادامه داد: پس از جنگ سرد، دنیای دوقطبی شکل گرفت که طراحی آن در نشست تهران و بدون اطلاع شاه به صورت محرمانه انجام شد، اما سال‌ها بعد امام خمینی (ره) انقلابی را رقم زد که شعار آن «نه شرقی، نه غربی» بود. حضرت امام (ره) یک سال پیش از ارتحال، نامه‌ای خطاب به گورباچف نوشت و خبر از پایان دنیای دوقطبی شرقی و غربی داد و هشدار داد که کمونیست به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندد. این ایام گذشت؛ شوروی دچار فروپاشی شد و کمونیست به معنای واقعی کلمه به زباله‌دان تاریخ پیوست. آمریکا در جنگ سرد با شعار رقیب‌ستیزی، به علم و فناوری پرداخت و آقای دنیا شد، اما سال‌ها بعد آمریکا متوجه شد که با دو رقیب جدید در آسیا مواجه شده که این دو رقیب فکری و علمی و اقتصادی، جمهوری اسلامی ایران و چین است و آمریکایی‌ها از این اتفاق احساس خطر کردند و در اسناد خود نوشتند که آمریکا در حال نزول و تمدن آن در حال ریزش است. 

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها سال 2001 اعلام کردند که باید در این خصوص تدبیر کنند، تصریح کرد: در کتاب‌های خود نوشتند بیم آن می‌رود که در اثر بی‌توجهی و غفلت، برتری جهانی ایالات متحده از بین برود چرا که آمریکا دیگر انگیزه ای برای پرداختن به علم و فناوری ندارد. به همین دلیل تروریسم را ایجاد کردند و قرار بود خودشان قهرمان آن باشند. به دلیل اینکه به جنگ نیاز داشتند، جنگ جهانی علیه تروریسم را با حادثه یازدهم سپتامبر آغاز کردند؛ به افغانستان و عراق لشکرکشی کردند، طالبان و داعش به وجود آوردند و لیبی را به ویرانی کشیدند. این در حالی است که مقام معظم رهبری و سرباز ایشان حاج قاسم سلیمانی، این نقشه آمریکا را به هم ریختند.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: معظم رهبری فرمودند آمریکا فقر فکری و معنوی دارد اما با قدرت فناوری و علمی خود، در حال القای سبک زندگی غربی به دنیاست.

وی با بیان اینکه نشریه نیوزویک در یکی از شماره‌های خود نوشت رئیس‌جمهور آمریکا هرچند بن لادن و ابوبکر بغدادی را کشت اما قهرمان مبارزه با تروریسم نیست، گفت: نشریه دیگری نیز حاج قاسم سلیمانی را نماد عدالت و مقاومت معرفی کرد. آمریکا قصد داشت آقای جهان شود اما شرایط طوری رقم خورد که نتوانست به خواسته خود برسد. آنها متوجه شدند که رقیبشان در این عرصه جدی است. ایالات متحده در منطقه ای که همه سرمایه‌گذاری خود را معطوف آن کرده بودند که محرک آقایی آنها شود و گفتند که بشار اسد باید از سوریه برود، تنها یک عالم سیاستمدار انقلابی در جهان مقابل این نقشه ایستاد و بشار اسد ماند و آمریکایی‌ها رفتند و اینگونه شد که آمریکا هرآنچه رشته بود را پنبه دید و به همین دلیل دست به ترور سیدالشهدای مقاومت زد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: آنچه در سال 2001 اتفاق افتاد، قرار بود در سال 2019 به آقایی آمریکا در جهان بیانجامد اما درواقع به ذلت آنها منجر شد. با شکست سیاست جنگ جهانی علیه تروریسم، شعار علم برای امنیت مطرح شد و ایالات متحده به سمت فعالیت‌های زیستی رفت. در این رابطه بیل گیتس اعلام کرد که به اسپوتنیک دیگری نیاز دارند. مسلم است که آمریکا در طول تاریخ آقایی خود را با توسل به علم و فناوری و با کشتن مردم ثابت کرده است به طوری که در جنگ جهانی دوم 400 هزار نفر را از بین بردند و با حمله به افغانستان و ایجاد داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، باعث کشتار هزاران نفر از مردم منطقه شدند و همه اینها برای نجات آمریکا بود که مانند بالنی در حال سقوط بود و تلاش داشت هرآنچه هست را از بین ببرند تا مانع سقوط خود شوند.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم درمقابل مکتب غرب ایستادگی و مقاومت کرد، گفت: سردار سلیمانی درمقابل غرب ایستاد تا تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد. آمریکا به عنوان سردمدار مکتب ذلالت اعلام کرد که در دنیا یا جای مکتب غربی است یا مکتب حاج قاسم سلیمانی. اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در حمایت از ازدواج همجنسگرایان نشان از تهی بودن مکتب غرب و منطق آنهاست که نمی‌خواهند کسی که مطهر است، باشد و به همین دلیل اجازه نمی‌گذارند عکس‌های حاج قاسم سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در ترور سردار سلیمانی اتفاق افتاد، دعوای تمدن بود چرا که حاج قاسم با اقتدایش به ولایت و نگاهی که به نظام داشت و جمهوری اسلامی را حرم می‌دانست، در عالم غوغا به پا کرد. حرم ستونی به نام ولایت دارد و هرچه به حاج قاسم علاقه داریم باید رهبر عزیزمان را اطاعت و اجابت کنیم.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: حاج قاسم انسانی بود که نشان داد در این ظلمتکده جهانی چگونه می‌توان انسانی متعالی بود. ایشان حق زیادی بر گردن ما دارد و ان‌شاءالله دستگیرمان باشد.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1166086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =