رقابت تا سر حد مرگ 2 پسر پادشاه بحرین

به دنبال اقدامات اصلاحات اقتصادی ولیعهد بحرین، رقابت زیادی بین او و برادر ناتنی‌اش که به سبب مسئولیش در زمینه انرژی نفوذ بسیاری در مسائل اقتصادی کشور دارد، در جریان است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، وب سایت اطلاعاتی «اینتلیجنس آنلاین» با انتشار گزارشی از وجود رقابت شدید میان «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد و نخست وزیر بحرین و « ناصر بن حمد» برادر ناتنی‌اش خبر داد.

اینتلیجنس آنلاین نوشت: رقابت فزاینده میان سلمان بن حمد و برادر ناتنی‌اش که  محبوب پدرش است وجود دارد  و نفوذش در اقتصاد کشور به سبب مسئولیتش در زمینه انرژی در حال افزایش است.

تبریک بحرین به انتخاب لاپید به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

بر اساس این گزارش، ناصر بن حمد آل خلیفه پسر مورد علاقه پادشاه  بحرین در حال اجرای طرحی است که پدرش با دقت طراحی کرده است.

سایت مذکور تاکید کرد:  ولیعهد بحرین می‌خواهد از صندوق ثروت سلطنتی «ممتلکات» برای رونق دادن به اقتصاد این کشور با بازنشانی این صندوق، از طریق اصلاح مدیریت داخلی آن و ایجاد تغییرات مختلف در مدیران ارشد آن استفاده کند.

تشدید رقابت بین دو برادر در حالی صورت می گیرد که ولیعهد بحرین یک فرآیند اصلاحی جامع را برای صندوق مستقل بحرین موسوم به شرکت ممتلکات انجام می‌دهد. منابع آگاه  به سایت اطلاعاتی مذکور  فاش کردند که این روند شامل حذف چهره‌های کلیدی و محوری در اداره اقتصاد کشور پس از سال‌ها خدمت است.

این سایت افزود: از جمله چهره‌های اصلی حذف شده توسط سلمان بن حمد، «ژان کریستف دورون» شهروند فرانسوی-بحرینی، مشاور مالی قدیمی خانواده «آل خلیفه» و مدیر سابق بانک «BNP Paribas» است.  

بر اساس گزارش اینتلیجنس آنلاین، دورون پس از هفت سال مدیریت بانک ملی بحرین  در سال ۲۰۲۳ این سمت را به «عثمان احمد» که کار خود را از شعب بین‌المللی بانک سیتی آمریکایی آغاز کرده، واگذار خواهد کرد. دورون همچنین سمت خود را در هیئت مدیره هواپیمایی ملی بحرین که از ژوئن ۲۰۱۷  در آن فعالیت داشت، از دست داد.

انتخابات پارلمانی بحرین آغاز شد

دورون  در سال ۲۰۱۶، به عنوان مشاور مدیر عامل وقت شرکت ممتلکات توجه ولیعهد بحرین را به خود جلب کرد. ولیعهد کرسی هیئت مدیره چندین شرکت دولتی از جمله بانک اسلامی بحرین و شرکت مخابراتی «بتلکو» را به وی اعطا کرد. دورون تا امروز این سمت‌ها را دارد و به دلیل خدماتش پاسپورت بحرینی نیز دریافت کرده است.

دورون از این فرصت‌ها برای پیشبرد منافع گروه بانکی فرانسوی BNP Paribas که در سراسر کشورهای شورای همکاری گسترش یافته استفاده کرد، زیرا او پس از پیوستن به این گروه در سال ۱۹۸۹ به عنوان مدیرعامل منطقه‌ای خاورمیانه و آفریقا در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.

وی در  راضی کردن گروه فرانسوی برای ایجاد دفتر مرکزی منطقه‌ای خود در منامه به جای دبی مشارکت داشت که باعث تمجید آل خلیفه شد و از سال ۱۹۹۶ عضو بخش محلی (Conseillers du Commerce Exterieur de la France)  بوده و از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ نیز رئیس آن بوده است.

ژان کریستف دورون علی رغم ایفای نقش مهم در سیاست و راهبرد مالی بحرین به عنوان مشاور خاندان حاکم آل خلیفه طی ۳۰ سال گذشته، چندین منصب کلیدی را ترک خواهد کرد.

شایان ذکر است که صندوق حاکمیتی بحرین موسوم به ممتلکات در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و در حال حاضر بیش از ۱۸ میلیارد دلار را مدیریت می کند . 

ولیعهد بحرین با انتصاب «سلمان بن خلیفه آل خلیفه» وزیر دارایی، به عنوان رئیس هیئت مدیره جدید صندوق سلطنتی «ممتلکات» در سپتامبر گذشته، اصلاحات صندوق را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =