آزمون آسکی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد جزئیات برگزاری آزمون آسکی (OSCE) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد را تشریح کرد.

رویا جاجوندیان در حاشیه برگزاری آزمون آسکی واحد بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری ایسکانیوز اظهار کرد: ارزیابی توانمندی دانشجویان و فراگیران کارشناسی پرستاری در درس اصول و مهارت های پرستاری به صورت OSCE در مرکز مهارت های بالینی دانشکده پرستاری و مامایی (Skill lab) با حضور سوپروایزر آزمون، اعضای کمیته اجرایی، اعضای هیات علمی گروه پرستاری به عنوان ارزیاب و کادر اجرایی و آموزش دانشکده با حضور32 دانشجو در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

ششمین آزمون صلاحیت‌های بالینی در واحد اراک برگزار شد

عضو هیات علمی واحد بجنورد تصریح کرد: در این روش آزمون دهندگان با حضور استادان خود در 6 ایستگاه مجزا شامل اکسیژن تراپی، تزریقات داخل وریدی، تعویض پانسمان، کنترل علائم حیاتی، محاسبات دارویی و سونداژ آموخته های تئوریک و مهارت های خود را طی یک زمان مشخص در خصوص سناریوی بالینی خاص در هر ایستگاه در محک ارزیابی قرار می دهند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت: در این سنجش، تمامی آزمون دهندگان یک فعالیت مشابه را در مدت زمان مشخص در هر ایستگاه انجام می دهند و با استفاه از سیستم نمره‌دهی استاندارد، رتبه بندی می شوند و در صورت کسب حدنصاب نمره، مجوز ورود به کارآموزی در بالین را کسب خواهند کرد.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی واحد بجنورد با اشاره به ابزارهای سنجش و ارزشیابی دانشجویان اظهار کرد: ابزارهای مختلفی در ایستگاه های ارزیابی مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به بیمارنما یا بیمار استاندارد شده، تفسیر داده ها (تفسیر نوار قلب، تفسیر آزمایشها، تفسیر گرافی ها و.....)، سوالات و سناریوهای بالینی، مانکن و.... اشاره کرد.

جاجوندیان افزود: در اجرای این آزمون و آماده سازی تجهیزات، تعدادی از دانشجویان توانمند و واجد صلاحیت ترم های بالاتر نیز با صبر و بردباری در کنار اساتید و دانشجویان ترم یک تجربه موفقی از همکاری با دانشگاه را کسب کردند.

وی بیان کرد: دانشکده پرستاری و مامایی همواره کوشیده است تا تهذیب اخلاق و پرورش مهارت های اجتماعی را نیز در امر آموزش دانشجویان پرستاری مدنظر داشته باشد؛ امید داریم دانشجویانی که در این آزمون صلاحیت عملکرد بالینی آنان برای ورود به عرصه بیمارستان تایید شده است، بتوانند در مسیر بالندگی، پرستارانی کارآمد و پاسخگو به نیازهای جامعه باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1166912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =