ماجرای پیاده کردن دو مسافر از هواپیمای آی‌تی‌آر چه بود؟

سخنگوی ایران ایر گفت:به دلیل محدودیت های هواپیمای آی تی آر در شرایط جوی و براساس محاسبات کامپیوتری خلبان مجبور به پیاده کردن دو تن از مسافران می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حسام قربانعلی گفت: واحد بازرگانی ایران ایر طبق وزن و شرایط  هواپیمای آی تی آر مسیر تهران _ خرم آباد  اقدام به فروش بلیت هواپیما می کند و مسافران هم برهمین اساس پای پرواز آماده می شوند اما به دلیل محدودیت های هواپیمای آی تی آر در شرایط جوی و براساس محاسبات  کامپیوتری خلبان مجبور به پیاده کردن دو تن از مسافران می شود.

پروازهای مهرآباد با بارش برف و باران متوقف شد

به گفته سخنگوی ایران ایر با توجه شرایط جغرافیایی و اقلیمی فرودگاه خرم آباد در زمان نشستن در مقصد این محدویت ایجاد می شود و این محدودیت به گونه ای نیست که قابل پیش بینی باشد و صرفا تنها براساس شرایط جوی اقلیمی آن روز قابل محاسبه است.

او می گوید: براساس چارچوب ایمنی و شاخص های ایمنی  در فرودگاه خرم آباد از جمله ارتفاعات فرودگاه ، سمت و سرعت وزش باد و طبق محاسبات نرم افزاری هواپیما باید وزن هواپیما کاهش پیدا می کرد بنابراین متاسفانه خلبان مجبور به پیاده کردن تعدادی از مسافران از پای پرواز شد.

قربانعلی تاکید کرد: هواپیما اضافه وزن از لحاظ بار نداشت و از سوی دیگر  مسافر بدون بار و یا بار بدون مسافر در این شرایط معنی نداشت بنابراین اقدام به پیاده کردن تعدادی از مسافران شدیم که طبق ضوابط و قوانین و حقوق دستورالعمل مسافر  تمامی خسارت و زیان وارد شده به مسافر پرداخت می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدباقری IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      1 0
      درودخدابه تمامی خلبنان خوب ایرانی آنان که هواپیماسوارشدن میدانندحتی یک کیلوباراضافه هواپیماداشته برای خلبان دلهوره ایجادمیکند پس کارخلبان بسیارپسندیده بود.جان مسافرین دیگررابه خطرنداخت من ازاین شجاعت خلبان تهسین میکنم وازمسافرین که قبول کردن بسیارممنون تشکرمیشود