روسیه:هدف از عملیات ویژه حفاظت از مردم و سرزمین‌مان است

رئیس جمهور روسیه گفت که دفاع از خاک روسیه و شهروندان برابر تهدیدات، هدف نخست عملیات نظامی ویژه در اوکراین بوده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در مراسمی با حضور دانشجویان روس گفت که دفاع از روسیه و ساکنان آن برابر تهدیدات، هدف نخست عملیات نظامی ویژه در اوکراین بوده است.

روسیه: ادامه جنگ، امنیت اروپا را تضمین نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود به مناسبت «روز دانشجو» گفت: «هدف ازعملیات نظامی ویژه در اوکراین، در وهله اول محافظت از مردم و سرزمین روسیه برابر تهدیداتی است که در سرزمین‌های تاریخی ما  و در مرز با ما ایجاد می‌شود. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین اتفاقی بیافتد.»

در تحولی دیگر، رئیس جمهور روسیه در دیدار با «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار «بلگورود» وضعیت یگان‌های دفاع هوایی روسیه را بسیارمثبت  ارزیابی کرد.

به گزارش وبگاه «ریانووستی» ولادیمیر پوتین گفت به تولید انبوه موشک برای پدافند هوایی این کشور اشاره کرد.

پوتین اظهار داشت: «آمریکا موشک‌های پاتریوت تولید می‌کند، اما در کشور ما شبیه این موشک‌ها سه برابر بیشتر تولید می‌شود. در مورد موشک‌های دفاع هوایی، تولید روسیه با تمام تولیدات جهانی قابل مقایسه است. همچنین اینکه سامانه‌های دفاع موشکی ما پیشرفته و قابل اعتماد هستند.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «لوهانسک» و «دونستک» از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند ولی تاکنون موفق نبوده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1168994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =