اسلام پناه: بنزین کلان‌شهرها یورو ۴ است

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در عمده کلانشهرها بنزین یورو ۴ توزیع می‌شود، گفت: این موضوع که قرار بود خودروها یورو ۵ شود هم اصلاح شده و در حال حاضر طبق قانون خودروها باید یورو ۴ باشند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهدی اسلام پناه در پاسخ به سوال ایسنا درباره کیفیت سوخت، اظهار کرد: طبق قانون در کلانشهرها باید بنزین یورو ۴ توزیع شود که استاندارد هم بر این موضوع نظارت می‌کند.

وی افزود: اما اینکه دستگاه‌های اجرایی وزارت نفت و سازمان‌های تابعه آن باید در جهت ارتقا در حوزه حامل‌ها، کاتالیست‌ها، پس پالایش، پیش پالایش، کنترل آلایندگی، معیار مصرف و غیره عمل کنند را شما رسانه‌ها می‌توانید پیگیری کنید.

بیشتر استان‌ها فاقد بنزین سوپر هستند

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در عمده کلانشهرها بنزین یورو ۴ توزیع می‌شود، تصریح کرد: اما در غیر کلانشهرها نمی‌توانم این موضوع را تایید کنم و بنزین یورویی نیست.

اسلام پناه همچنین در پاسخ به اینکه آخرین الزام خودروسازان در این زمینه چیست، اظهار کرد: این موضوع مربوط به محیط زیست است. استاندارد به چیزی که قانون درباره سوخت یورویی و خودرو تعیین کرده باشد، عمل می‌کند. البته این موضوع که قرار بود خودروها یورو ۵ شود هم اصلاح شده و در حال حاضر طبق قانون خودروها باید یورو ۴ باشند.

وی افزود: این اختلاف وجود داشت که اگر خودروی یورو ۵ باشد سوخت یورو ۵ نداریم یا اگر سوخت یورو ۵ باشد، خودروی یورو ۵ نداریم‌. در نهایت با همکاری محیط زیست این موارد را انطباق دادند.

اسلام پناه همچنین گفت که هدف‌گذاری سازمان ملی استاندارد این است که فصل سرد سال آینده استاندارد نفت و گاز اجباری شود. استاندارد گازوئیل هم در اولین جلسه شورای عالی استاندارد به زودی اجباری می‌شود.

بر اساس ماده ۴ قانون هوای پاک قرار بود که از ابتدای سال ۱۳۹۸ فروش خودروهای یورو ۴ ممنوع شود و خودروسازان پیش از اقدام به فروش نسبت به دریافت مجوزهای آلایندگی و استانداردهای یورو ۵ اقدام کنند، اما بنابر درخواست خودروسازان اجرای این قانون تا سال ۱۳۹۹ به تعویق افتاد. اختلافات سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد با خودروسازان برای مدتی ادامه پیدا کرد، اما حالا بر اساس اظهارات جدید رئیس سازمان ملی استاندارد به نظر می‌رسد این قانون تغییر کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =