بلیت‌ پروازهای نوروزی بدون افزایش قیمت فروخته می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: درخواست شرکت‌های هواپیمایی افزایش قیمت بلیت هواپیما است اما فعلا افزایشی در قیمت‌ها اعمال نمی‌شود و بلیت‌های نوروزی هم با همین قیمت‌های فعلی به فروش می‌روند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد محمدی‌بخش درباره به فروش رفتن بلیت‌های نوروزی و تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما اظهار داشت: درخواست شرکت‌های هواپیمایی افزایش قیمت بلیت هواپیما است اما فعلا افزایشی در قیمت‌ها اعمال نمی‌شود و بلیت‌های نوروزی هم با همین قیمت‌های فعلی به فروش می‌روند.

حسین پور: نمی‌شود هر ماه قیمت بلیت هواپیما را تغییر داد

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه هر زمانی که ستاد تنظیم بازار درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما اقدام کند، نسبت به تغییر نرخ‌ها اقدام می‌کنیم و این تصمیم ستاد تنظیم بازار قابلیت اجرا دارد، ادامه داد: فروش بلیت هواپیما هم یک قرارداد بین مسافر و شرکت فروشنده بلیت یا شرکت هواپیمایی است اگر مسافر پول بلیت نوروزی را در زمان خرید به طور کامل پرداخت کند، هر تصمیم ستاد تنظیم بازار درباره افزایش قیمت‌ها مشمول این دسته از مسافران و خریداران بلیت نخواهد شد.

وی تاکید کرد: البته این مضوع مشمول بلیت‌های رزرو شده، نمی‌شود و اگر بلیت نوروزی رزرو شده باشد در فاصله زمانی رزرو تا پرداخت پول ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت بلیت موافقت کند، این بلیت‌های رزرو شده مشمول افزایش قیمت‌ها خواهند شد.

محمدی‌بخش افزود: بلیت‌های پرواز نوروز 1402 در حال خرید و فروش است و در آمارهای پروازها در طول سه ماه گذشته نشان می‌دهد که کاهش در تعداد پروازها نداشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تکمیل ظرفیت فروش بلیت نوروزی در برخی از مقاصد مانند کیش اظهار داشت: به طور قطع پروازهای ایام نوروز افزایش پیدا خواهد کرد و علاوه بر پروازهای برنامه‌ای، پروازهای فوق‌العاده برای ایام نوروز در نظر گرفته خواهد شد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: برنامه پروازی در ایام نوروز 1402 به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده و شرکت‌ها براساس این برنامه در حال آماده سازی ناوگان برای انجام پروازهای نوروزی هستند و متناسب با آن برنامه‌ریزی می‌کنند. 

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1170585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =