آخرین تحولات اوکراین| روسیه: اتحادیه اروپا امنیت انرژی خود را تحت فشار آمریکا به خطر انداخته است

وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه به دنبال شرکت هیئت روسی در نشست گروه کارشناسی نمایندگان گروه G20 در خصوص موضوع انتقال انرژی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم حامل های انرژی روسیه از هم اکنون منجر به تضعیف امنیت انرژی اتحادیه اروپا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک مقام سرویس امنیتی اوکراین از تلفات سنگین نظامیان این کشور در نزدیکی آرتمیوسک خبر داد. سرلشکر ذخیره "ویکتور یاگون" نیروهای امنیتی اوکراین در مصاحبه با کانال یوتیوب Politeka اعتراف کرد که ارتش اوکراین در نزدیکی آرتیموفسک (به نام اوکراینی - باخموت) در سرزمین دونتسک متحمل خسارات و تلفات سنگینی شده است.

وی گفت: «ستاد کل مدت‌هاست که همه این‌ها را مورد بررسی قرار داده و در آینده نزدیک تصمیم به خروج از شهر گرفته می‌شود، زیرا تلفاتی که در آنجا متحمل می‌شویم با وظایفی که تعیین شده، قابل قیاس نیست. هرچند عقب نشینی از آرتیموفسک از لحاظ استراتژیکی برای نیروهای مسلح اوکراین بسیار بد خواهد شد، چرا که  در آن صورت ما در وضعیت نامساعدی قرار گرفته و متأسفانه، ما برخی ارتفاعات را از دست  خواهیم داد.»

آخرین تحولات اوکراین| زلنسکی به اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل دعوت شد

روز گذشته روزنامه "نیویورک تایمز" نیز گزارش داد که ارتش اوکراین در نزدیکی آرتیموفسک متحمل تلفات جدی شده است. به گزارش خبرنگاران، در یکی از بیمارستان‌های خط مقدم سردخانه مملو از اجساد سربازان کشته شده است. در بیمارستانی دیگر راهروها پر از برانکاردهای مجروحان است و آمبولانس‌ها در تمام مدت روز مشغول حمل مجروحان هستند.  به نوشته این نشریه آمریکایی، نیروهای مسلح روسیه به حملات خود در این منطقه  ادامه می دهند. مقامات نظامی اوکراینی نیز انتظار دارند که روسیه به شدت حملات خود بیافزاید و آرتیموفسک به احتمال زیاد به زودی سقوط خواهد کرد.

دو روز گذشته، دنیس پوشیلین، سرپرست ریاست جمهوری دونتسک گفت که نیروهای روسی موفق شده اند مواضع خود را در شمال و شرق آرتیموفسک مستقر کنند، ولی در بخش شرقی شهر که منطقه صنعتی قرار دارد، درگیری همچنان ادامه دارد.

 ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین در اوایل ماه فوریه گفت که نظامیان این کشور آرتیموفسک را ترک نخواهد کرد و «تا جایی که بتوانند» خواهند جنگید. با این حال، دو روز بعد، تصاویری از عقب نشینی گروهی نظامیان اوکراینی از حومه آرتیموفسک در شبکه‌های اینترنتی ظاهر شد.

در اواسط ماه ژانویه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که پیروزی این کشور در درگیری نظامی در اوکراین اجتناب ناپذیر است. به عقیده وی، این امر در سایه اتحاد و انسجام مردم روسیه، شجاعت و قهرمانی نیروهای مسلح و کار موثر مجتمع صنایع نظامی کشور امکان پذیر است.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز سیصد و پنجاهم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

سناتور روس: تغییر نگرش آمریکا به "مشارکت واقعی" در درگیری اوکراین مشخص است

آلکسی پوشکوف، رئیس کمیسیون سیاست اطلاعات و تعامل با رسانه‌ها در شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که نگرش مقامات ایالات متحده نسبت به "مشارکت واقعی در درگیری نظامی در اوکراین" به تدریج در حال تغییر است.

این سناتور روس امروز در کانال تلگرامی خود نوشت: «نگرش در ایالات متحده نسبت به مشارکت واقعی در درگیری نظامی در اوکراین بسیار تدریجی، ولی به طرز چشمگیری تغییر می کند.

شش ماه پیش، مقاله‌ای در انتقاد از سیاست واشنگتن، که در آن ایالات متحده "جایگزین اوکراین به عنوان دشمن اصلی روسیه در میدان نبرد، شده باشد"، نمی‌توانست در صفحات روزنامه‌ای مانند نیویورک تایمز ظاهر شود. ولی اکنون به بسیاری از واقعیات اشاره می شود.»

پوشکوف یادآور شد که مانند دوران جنگ عراق، بین منافع دولت آمریکا و منافع مردم آمریکا فاصله وجود دارد. وی همچنین افزود: «بر خلاف جنگ عراق، تشدید رویارویی با روسیه خطر مستقیمی برای آمریکا دارد واین تضاد عمیق در حال نشان دادن خود در عرصه سیاسی ایالات متحده است.»

روسیه با وجود تحریم‌ها به عرضه محصولات نفتی خود ادامه داده است

الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه در امور انرژی امروز، چهارشنبه، به خبرنگاران اعلام کرد که با وجود تحریمی که در تاریخ 5 فوریه توسط کشورهای اتحادیه اروپا به اجرا گذاشته شده، روسیه تاکنون نیز حجم تحویل فرآورده های نفتی خود برای ماه جاری را منعقد کرده است.

وی گفت: در مورد تحریم فرآورده‌های نفتی و سقف قیمتی که اعلام شده، حجم [تحویل‌ها] برای ماه فوریه تغییر چندانی نکرده است. معاون نخست وزیر افزود: اکنون وضعیت در صنعت نفت روسیه باثبات است.

 تحریم اتحادیه اروپا در رابطه با واردات نفت از روسیه که از طریق دریا عرضه می‌شود در تاریخ 5 دسامبر 2022 به اجرا درآمد. از همان تاریخ محدودیت های مشابهی برای عرضه محصولات نفتی روسیه نیز آغاز شد.

بایدن: جنگ روسیه در اوکراین «آزمایش قرن» برای آمریکا و کل جهان است

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده معتقد است که جنگ روسیه در اوکراین "آزمایش قرن" برای ایالات متحده و کل جهان است. بایدن این مطلب را بامداد امروز، چهارشنبه، در سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا بیان کرد.

همانطور که رئیس کاخ سفید اشاره کرد، حمله روسیه به اوکراین به ایالات متحده کمک کرد تا اتحاد کشورهای پیمان آتلانتیک شمالی را محکم کند و آنها را در یک "ائتلاف جهانی" برای مقابله موثر با روسیه جمع کند. بایدن همچنین تاکید کرد که حمایت از اوکراین، تا جایی که لازم باشد، تضمین شده است.

متن کامل سخنرانی رهبر آمریکا در سایت کاخ سفید منتشر خواهد شد.

نبنزیا: صلح در اوکراین پس از توقف تحویل تسلیحات غربی به کی‌یف بدست خواهد آمد

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد شب گذشته، سه شنبه اعلام کرد که چشم انداز حل و فصل مناقشه اوکراین زمانی نزدیک تر خواهد شد که کشورهای غربی از پمپاژ سلاح به اوکراین دست بردارند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک گفت: «امیدوارم وقتی این پمپاژ سلاح و این جنون متوقف شود، وقتی کسانی که با کمک اوکراینی‌های فقیر این جنگ نیابتی را علیه ما به راه انداخته‌اند، دست از اقدامات خود بردارند و واقع بینانه به نگرانی‌های ما گوش دهند، فکر می‌کنم به دورنمای صلح  نزدیک تر خواهیم شد.»

علاوه بر این، از این دیپلمات روس پرسیده شد که آیا حل و فصل مناقشه اوکراین در سال 2023 امکان پذیر است یا خیر، و او پاسخ داد که "همه به برقراری صلح امیدوارند."

چند روز قبل، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد که همکاران غربی حاضر به مذاکره نشدند و مقامات کی‌یف را نیز وادار کردند تا از مذاکرات خارج شود، درست در لحظه‌ای که فرصت مناسبی برای پایان دادن به درگیری با استفاده از ابزارهای سیاسی وجود داشت.

کهنه سرباز آمریکایی شکست اوکراین را پیش بینی کرد

نوکتیس دراون، کهنه سرباز نیروهای مسلح ایالات متحده شب گذشته، سه شنبه، در پیامی توییتری نوشت: «اوکراین هیچ شانسی برای پیروزی بر روسیه در میدان جنگ ندارد.»

این کهنه سرباز آمریکایی این مسئله را در تفسیر اخبار مربوط به موفقیت‌های نیروهای روسی در نزدیکی آرتیموفسک (نام اوکراینی - باخموت) بیان کرد و نوشت: «روسیه اوکراین را خواهد گرفت، تردیدی در این رابطه به خود راه ندهید، اما این پایان ماجرا نخواهد بود. مسلماً غرب این وضعیت را به همین شکل رها نخواهد کرد.»

به گفته وی، کشورهای غربی تبلیغات خود را برای "ترغیب جهان و آمریکایی‌ها به رویارویی گسترده با روسیه" افزایش خواهند داد.

ند روز قبل، داگلاس مک گرگور، سرهنگ بازنشسته ارتش ایالات متحده و مشاور سابق رئیس پنتاگون نیز ابراز عقیده کرد که اوکراین به شکست نزدیک است و مشکلات جدی  ادامه موجودیت این کشور را زیر سوال برده است. وی یادآور شد که واشنگتن هم درک می کند که اوکراین چقدر به شکست نزدیک است.

نیویورک تایمز: ارتش اوکراین در جبهه آرتیموفسک متحمل تلفات جدی شده است

روزنامه "نیویورک تایمز" روز سه شنبه گزارش داد که نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی آرتیموفسک (به نام اوکراینی - باخموت) در سرزمین دونتسک متحمل خسارات و تلفات جدی شده است. در این گزارش آمده است: «نیروهای مسلح اوکراین پس از تقریباً 12 ماه درگیری شدید دیگر کاملاً خسته هستند. نظامیان میگویند که آنها تانک و توپخانه در اختیار دارند، اما هیچ کدام کافی نیستند و مهمات بسیار کمی برایشان باقی مانده است، در حالیکه وضعیت نیروهای دشمن از این لحاظ مناسب است.»

به گزارش خبرنگاران این روزنامه، در یکی از بیمارستان های خط مقدم سردخانه مملو از اجساد سربازان کشته شده است. در بیمارستانی دیگر راهروها پر از برانکاردهای مجروحان است و آمبولانس ها تمام روز از راه می رسند. پزشکان در بیمارستان ها نیز از تلفات روز افزون نیروهای نظامی صحبت می کنند.

در عین حال، به نوشته این نشریه آمریکایی، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه به حملات خود در این منطقه  ادامه می دهند. مقامات نظامی اوکراینی نیز انتظار دارند که روسیه به شدت حملات خود بیافزاید و آرتیموفسک به احتمال زیاد به زودی سقوط خواهد کرد.

روسیه: اتحادیه اروپا امنیت انرژی خود را تحت فشار آمریکا به خطر انداخته است

وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه به دنبال شرکت هیئت روسی در نشست گروه کارشناسی نمایندگان گروه G20 در خصوص موضوع انتقال انرژی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم حامل های انرژی روسیه از هم اکنون منجر به تضعیف امنیت انرژی اتحادیه اروپا شده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: تحریم حامل‌های انرژی روسیه تحت فشار ایالات متحده و برخلاف منافع اقتصادی خود، منجر به تضعیف امنیت انرژی اتحادیه اروپا شده و خطر فقر انرژی را به دستور کار این انجمن بازگردانده است.

در عین حال، وزارت خارجه روسیه تاکید کرده که اقدامات تلافی جویانه مسکو برای مقابله با فشار تحریمی غرب، هزینه ها را هم برای روسیه و هم برای جامعه جهانی به حداقل می رساند.

فاتح بیرول، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی در اواخر ماه ژانویه گفت که کشورهای اروپایی در صورتی که سطح مصرف گاز طبیعی را کاهش ندهند، زمستان آینده با مشکلات جدی مواجه خواهند شد. پیش از این، صندوق بین المللی پول هم اعتراف کرد که کشورهای اروپایی برای پر کردن تاسیسات ذخیره گاز خود در زمستان آینده در پس زمینه کنار گذاشتن انرژی روسیه با مشکل مواجه هستند.

به نوبه خود، جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، بدون اشاره به مشکلات کنونی، ابراز عقیده کرد که اتحادیه اروپا بر وابستگی انرژی خود به روسیه غلبه کرده است.

زاخارووا: فعالیت‌های نظامی-بیولوژیکی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه یک تهدید تلقی می شوند

  ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز سه شنبه اعلام کرد که فدراسیون روسیه فعالیت های نظامی-بیولوژیکی انجام شده توسط ایالات متحده و متحدانش در نزدیکی مرزهای خود را تهدیدی بالقوه برای امنیت ملی کشور می داند.

وی گفت: وضعیت غیرقابل قبول در ارتباط با فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی ایالات متحده و اوکراین در خاک اوکراین، که نقض کنوانسیون ممنوعیت استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی و سمی (BTWC) است، به نمونه‌ای آشکار برای تهدیدات بالقوه علیه روسیه تبدیل شده و به وضوح اهمیت گام‌های فوری برای تقویت امنیت کشور را نشان می‌دهد.

به عقیده زاخارووا، ایجاد مکانیسم های موثر برای حل و فصل چنین شرایطی و جلوگیری از وقوع آنها بسیار مهم است، اما ایالات متحده بیش از 20 سال است که مانع از توسعه چنین ابزاری شده است.

طبق اطلاعات دومای دولتی روسیه، حداقل 50 آزمایشگاه بیولوژیکی تحت نظارت وزارت دفاع آمریکا در خاک اوکراین توسط یک کمیسیون ویژه پارلمانی برای بررسی آنها شناسایی شده است.

در ماه نوامبر 2022، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه روسیه در مورد تحقیق در مورد وجود آزمایشگاه های بیولوژیکی ایالات متحده در خاک سایر کشورها را تایید نکرد.  روسیه و چین به این قطعنامه رای مثبت دادند، در حالی که ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه با آن مخالفت کرده و 9 هیئت نمایندگی دیگر رای ممتنع دادند.

در ماه سپتامبر، سپهبد ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه، گفت که هیئت نمایندگی آمریکا در ژنو، جایی که نشست کشورهای عضو BTWC برگزار شد، تحقیقات بیولوژیکی انجام شده در اوکراین بر روی شهروندان کم درآمد و بیماران در بیمارستان های روانی را به رسمیت شناخت.

دیدگاه سفیر روسیه در آلمان درباره احتمال تحویل هواپیماهای جنگنده به اوکراین

سرگئی نیچایف، سفیر روسیه در برلین در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا توصیه کرد که نباید عجله کرد و زمانی خواهد رسید که وعده‌های کابینه آلمان مبنی بر عدم عرضه جت‌های جنگنده به کی‌یف هم زیر پا گذاشته خواهد شد.

این دیپلمات روس یادآور شد: "اگر در ابتدا "خط قرمزهای" داخلی برای مقامات برلین وجود داشت، اکنون مدتهاست که از آنها عبور شده و این وضعیت با کنار گذاشتن سیاستی که برای چندین دهه ممنوعیت عرضه محصولات نظامی به مناطق درگیری مسلحانه را پیش بینی می کرد، شروع شد.

وی افزود: «کمک نظامی آلمان به اوکراین با ارسال کلاه ایمنی آغاز شد. پس از آن مهمات، سپس سامانه‌های دفاع هوایی قابل حمل انسان و سامانه‌های موشکی ضدتانک قرار گرفتند. بعد از آن نوبت به هویتزرها، تسلیحات ضدهوایی خودکششی، سیستم های موشک پرتاب چندگانه و سیستم های دفاع هوایی مدرن رسید. اکنون نیز صحبت از سلاح های تهاجمی - تانک های رزمی سنگین Leopard 1 و Leopard 2 است.»

سفیر روسیه ادامه داد: «بله، امروز صدراعظم آلمان علناً اعلام می‌کند که موضوع جت‌های جنگنده در دستور کار نیست. می توان امیدوار بود که چنین باشد. ولی ما قبلاً  هم  چنین وعده ای را در مورد تانک های سنگین شنیده بودیم.»

وی همچنین به این نکته توجه کرد که دائماً این شرط شنیده می شود که همه اقدامات برلین در زمینه تأمین محصولات نظامی با توافق و هماهنگی سایر متحدان انجام می شود و ثانیاً بسته به پیشرفت اوضاع در میدان است. این دیپلمات در پایان گفت: «بنابراین زیر پا گذاشتن وعده‌های کابینه آلمان عجله نکنید.»

وزارت بازرگانی آمریکا: واشنگتن تجارت با روسیه را در ماه دسامبر افزایش داد

ایالات متحده در دسامبر 2022 هم صادرات و هم واردات به روسیه را افزایش داد. این مسئله در  اطلاعات رسمی اداره سرشماری ایالات متحده زیر نظر وزارت بازرگانی که روز سه شنبه در توییتر منتشر شد، نشان داده شده است.

بر اساس این داده ها، صادرات آمریکا به روسیه در دسامبر سال گذشته به 112.8 میلیون دلار در مقایسه با 62.6 میلیون دلار در ماه نوامبر افزایش یافت. در عین حال، واشنگتن واردات از روسیه را نیز از 594.3 میلیون دلار به 635.4 میلیون دلار افزایش داد.

در همین رابطه، در شرایط تحریم‌های ضد روسی، مبادلات بازرگانی بین دو کشور در مقایسه با ارقام ماه دسامبر سال 2021، زمانی که صادرات آمریکا به روسیه بالغ بر 547.3 میلیون دلار و واردات تقریباً 1.9 میلیارد دلار بود، چندین برابر کاهش یافت.

به طور کلی، در سال 2022، صادرات 1.7 میلیارد دلار و واردات - 14.46 میلیارد دلار بود، در حالی که یک سال قبل این مبادلات به ترتیب برابر با 6.4 میلیارد دلار و 29.6 میلیارد دلار بوده است.

پیش از این، در ماه دسامبر، گزارش شده بود که واردات کالاهای روسی به ایالات متحده در اکتبر سال 2022 به 732.4 میلیون دلار رسیده است که بیش از دو برابر این رقم در ماه سپتامبر است. در ماه سپتامبر، واردات از روسیه به کمترین میزان آن در 20 سال گذشته بود - 332.1 میلیون دلار رسید.حجم صادرات کالاهای آمریکایی به روسیه نیز در ماه اکتبر نسبت به سپتامبر از 90.4 میلیون دلار به 80.1 میلیون دلار کاهش یافته است.

در کنگره آمریکا از بایدن خواستند که از صرف هزینه‌ برای اوکراین دست بردارد

مت گوتز، نماینده کنگره آمریکا از حزب جمهوری خواه در نشست مجلس نمایندگان این کشور اذعان کرد که واشنگتن ده‌ها میلیارد دلار برای اوکراین هزینه کرده است تا به درگیری نظامی در این کشور دامن بزند، ولی به گفته وی، این اقدام پاسخگوی منافع ملی ایالات متحده نیست.

گوتز گفت: «چقدر بیشتر  باید در این راه هزینه کرد؟ آیا محدودیتی وجود دارد؟ فردا، رئیس جمهور  بایدن به ما خواهد گفت که هنوز چقدر کار دیگر باید برای کی‌یف انجام دهیم. این وضع تا چه زمان ادامه خواهد داشت؟»

به گفته این نماینده کنگره، کاخ سفید هر روز "خط قرمز" خود را زیر پا می گذارد و تسلیحات قوی تر و تهاجمی در اختیار کی‌یف قرار می دهد. این وضعیت باید متوقف شود.

هشدار روسیه به انگلیس در صورت تحویل هواپیما به اوکراین

سرگئی بلیایف، مدیر بخش دوم اروپایی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته اعلام کرد، این امکان وجود دارد که انگلیس واقعاً به مقامات اوکراینی هواپیما بدهد، البته روسیه نیز پاسخ مناسبی به این اقدام نشان خواهد داد.

این دیپلمات روس در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: سئوالاتی در این زمینه مطرح است: آیا هواپیماها تحویل داده می شوند، آیا تانک ها تحویل داده می شوند؟ متاسفانه در این رابطه هیچ چیز قابل رد نیست. برای اینکه دولت انگلیس با قرار دادن وظیفه مقابله با روسیه، ممکن است همچنان مسیر تشدید وخامت اوضاع را دنبال کند.

با این حال، به گفته بلیایف، طرف روسی گزینه های خاص خود را برای مقابله با تمام اقدامات انجام شده توسط مقامات لندن دارد. علاوه بر این، این موضوع دیگر "تنها سیاسی" نخواهد بود، بلکه به عرصه دیپلماتیک نیز کشیده خواهد شد.

علاوه بر این، این دیپلمات افزود که ظهور تسلیحات جدید در منطقه درگیری نظامی می تواند وضعیت را پیچیده کند، اما بعید است که "نقطه عطف اساسی" شده و  تغییری در اجرای عملیات ویژه ایجاد کند. بلیایف گفت: «خب، ظاهراً یک پاسخ کاملاً نظامی پیدا خواهد شد، زیرا ارتش ما کاملاً و حتی بسیار حرفه ای است.»

چند روز قبل، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا گفت که این کشور ممکن است جت های جنگنده را به اوکراین منتقل کند، البته آموزش خلبانان برای آنها زمان زیادی طول خواهد کشید. سوناک تاکید کرد که به کمک های نظامی ارائه شده به اوکراین و این واقعیت که انگلستان اولین کشوری بود که به طور رسمی عرضه تانک های اصلی جنگ را اعلام کرد، افتخار می کند.

اعتراض وزارت خارجه روسیه به سفارت آمریکا: مداخله در امور داخلی ما را متوقف کنید

یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که روز سه شنبه یادداشتی به سفارت آمریکا در مسکو تحویل داده شده که در آن خواستار پایان دادن به دخالت در امور داخلی روسیه شده است.

 این منبع خبری با اشاره به اینکه لین تریسی، سفیر جدید ایالات متحده در  روسیه، دیدگاه سختی در مورد لزوم رعایت دقیق قوانین ملی روسیه ارائه کرده است، به خبرگزاری تاس توضیح داد: «ولی با این حال سفارت آمریکا به خود اجازه اظهارات نامناسب درباره رهبری روسیه را می دهد و در مورد نیروهای مسلح  روسیه مطالب جعلی منتشر می کند.»

همچنین گزارش شده که به دیپلمات‌های آمریکایی در مورد تلاش برای انجام اقدامات خرابکارانه در  روسیه هشدار داده شده و تاکید شده است که "افرادی که درگیر چنین اقداماتی هستند، صرف نظر از موقعیت‌هایشان، بلافاصله از روسیه اخراج خواهند شد."

این مقام آگاه گفت: طرف روسی از تمام ابزارهای موجود برای خنثی کردن اطلاعات جعلی‌ سفارت آمریکا استفاده خواهد کرد.

پیش از این، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تاکید کرده بود که یکی از مهمترین وظایف تریسی، سفیر جدید آمریکا در مسکو، بدتر نکردن روابط بین دو کشور است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1170601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =