شرایط فروش فوق‌العاده در شب عید

معاون سازمان حمایت در نامه‌ای به رئیس اتاق اصناف ایران خواستار نظارت ویژه بر فعالیت واحدهای صنفی برگزار کننده فروش فوق العاده و حراج در هفته‌های پایانی سال شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، معاون بازرسی و نظارت بر خدمات این سازمان طی نامه‌ای خطاب به رئیس اتاق اصناف ایران، خواستار نظارت ویژه بر فعالیت واحدهای صنفی برگزار کننده فروش فوق العاده و حراج در هفته‌های پایانی سال شد و تاکید کرد که هر واحد صنفی که قصد فروش فوق العاده و حراج برای کالاهای خود را دارد باید لیست کالاها به همراه قیمت آنها و همچنین میزان تخفیف و مدت زمان مورد نظر را به اتحادیه صنفی مربوطه ارائه کند.

تقوی شوازی، معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت، در این نامه با اشاره به افزایش تقاضا برای برخی کالاها و خدمات طی هفته‌های پایانی سال، گفته که در این ایام برخی از واحدهای صنفی برای جلب مشتری و عرضه و فروش بیشتر کالا، اقدام به فروش فوق العاده و حراج می‌کنند. این در حالی است که در برخی موارد، این اقدام بدون اخذ مجوزهای لازم از اتحادیه صنف مربوطه صورت می‌گیرد و زمینه اجحاف به مصرف کنندگان را فراهم می‌آورد.

میوه شب عید با ۱۵درصد تخفیف به فروش می‌رسد

وی همچنین با اشاره به مفاد آئین نامه اجرایی ماده ۸۴ قانون نظام صنفی، تاکید کرده که برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان، ضرورت دارد با هماهنگی ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی شرکت کننده در جشنواره فروش فوق العاده و حراج در دستور کار اتاق‌های اصناف سراسر کشور قرار گیرد و ضمن کنترل فاکتورهای فروش، از تخلفات ناشی از حراج و فروش فوق العاده غیرقانونی در واحدای صنفی جلوگیری و نتیجه اقدامات به این سازمان منعکس شود.

این مقام مسئول در پایان نامه تاکید کرده که هر واحد صنفی که قصد فروش فوق العاده و حراج برای کالاهای خود را دارد باید لیست کالاها به همراه قیمت آنها و همچنین میزان تخفیف و مدت زمان مورد نظر را به اتحادیه صنفی مربوطه ارائه کند تا بررسی شود و در صورت تأیید مجوز فروش فوق العاده برای واحد صنفی صادر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =