افزایش احتمال وزوز گوش با زندگی در نزدیکی جاده‌های پرترافیک

افرادی که در نزدیکی جاده های پر سروصدا زندگی می کنند، احتمال بیشتری دارد که دچار صدای سوت مکرر در گوش خود موسوم به وزوز گوش شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از مدیسن نت، محققان دانمارکی به ارتباط بین خطر ابتلاء به این بیماری و سر و صدای جاده‌های پرترافیک با چرخه معیوب واکنش‌های استرس و اختلال خواب به عنوان یک علت بالقوه پی بردند.

آشنایی با راه‌های صحیح خارج کردن آب از گوش

آنها توضیح دادند که زندگی در نزدیکی یک جاده شلوغ ممکن است استرس شما را افزایش دهد و بر خواب تأثیر بگذارد، و کسانی که بد می‌خوابند و استرس بیشتری دارند ممکن است در معرض خطر بیشتر وزوز گوش قرار بگیرند.

برای این مطالعه، محققان از داده‌های ۳.۵ میلیون دانمارکی استفاده کردند و به بیش از ۴۰۰۰۰ مورد وزوز گوش پی بردند.

«مانوئلا لچ کانتوریا»، محقق ارشد از دانشگاه دانمارک جنوبی، می‌گوید: «به ازای وجود هر ۱۰ دسی بل صدای بیشتر در خانه، خطر ابتلاء به وزوز گوش تا ۶ درصد افزایش می‌یابد.»

محققان معتقدند احتمالاً موارد گزارش‌نشده بیشتری از وزوز گوش وجود دارد که توسط پزشکان به کلینیک شنوایی ارجاع نشده است.

وزوز، صدای زنگ، وزوز، سوت یا زمزمه است که از منبع خارجی نمی‌آید و می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای یا آسیب باشد، اما می‌تواند علت ناشناخته‌ای نیز داشته باشد. اغلب با کاهش شنوایی رخ می‌دهد.

وزوز گوش می‌تواند تأثیر منفی بر کیفیت زندگی داشته باشد. نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند که درمان روانشناختی و سمعک ممکن است در این شرایط کمک کند.

محققان برخی اقدامات پیشگیرانه را برای کاهش سر و صدا در خانه‌ها پیشنهاد کردند. به گفته آنها، فرد می‌تواند در اتاقی بخوابد که رو به جاده نباشد یا پنجره‌های عایق صدا نصب کند.

این یک گزینه برای همه نیست، بنابراین سر و صدای ترافیک باید به عنوان یک خطر بهداشتی در نظر گرفته شود.

این مطالعه خاطرنشان کرد که این یک افسانه است که اتومبیل‌های الکتریکی می‌توانند صدای ترافیک را کاهش دهند زیرا تماس بین لاستیک‌ها و جاده عامل اصلی ایجاد صدا است. به گفته نویسندگان این مطالعه، در آلمان، محدودیت‌های سرعت در برخی مناطق در شب به عنوان راهی برای محدود کردن اختلالات خواب مؤثر بوده است.

یکی دیگر از راه‌های کاهش صدا، قرار دادن موانع در امتداد جاده یا تغییر سطح جاده به گونه‌ای است که صدای لاستیک را کاهش می‌دهد.

مطالعات بیشتری مورد نیاز است تا محققان بتوانند تعیین کنند که آیا صدای ترافیک واقعاً باعث وزوز گوش می‌شود یا خیر و چگونه این اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1170624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =