پادشاه مراکش خوستار تشکیل ائتلاف جهانی برای نجات قدس شد

پادشاه مراکش در پیامی به مشارکت‌کنندگان در نشست حمایت از قدس اشغالی در قاهره خواستار تشکیل یک ائتلاف جهانی برای نجات این شهر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، روزنامه مراکشی «هسپرس» اعلام کرد که محمد ششم، پادشاه این کشور با ارسال پیامی برای حاضران در کنفرانس قاهره خواستار تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی با مشارکت تمامی نهادها و سازمان‌های متعهد به اسلام و اصول همزیستی و سازش به منظور نجات قدس و حفاظت از میراث تمدنی و بشری آن شد.

در پیام محمد ششم به حاضران در کنفرانس حمایت از قدس در قاهره آمده است: شهر قدس در ضمیر اعراب و مسلمانان از جایگاه ممتازی برخوردار است و دفاع از آن نباید یک اقدام شرایطی یا مناسبتی باشد، بلکه باید شامل حرکات دیپلماتیک موثر و اقدامات میدانی محسوس در داخل این شهر مقدس باشد.

عملیات مسلحانه قدس یک شوک تمام عیار در مقابل سیاست گذاران اسرائیلی

وی همچنین خواستار تلاش‌های عربی و اسلامی با هدف مشارکت در مسیر حفاظت و حمایت قدس اشغالی شد و بر تعهد مراکش به حمایت از مسئله فلسطین تاکید کرد.

پادشاه مراکش خاطرنشان کرد: مسئله فلسطین یک مسئله اساسی سیاسی بوده و در عین حال کلید راه‌حل دائمی و همه‌جانبه برای برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه است.

وی در ادامه بر حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین و حفاظت از قدس اشغالی در مقابل طرح‌های صهیونیستی برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در این شهر تاکید کرد.

کنفرانس حمایت از قدس تحت عنوان «قدس پایداری و توسعه» با حضور مقامات بلندپایه عربی و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی یکشنبه در قاهره برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =