امدادرسانی به ۲۵ استان کشور در ۶ روز گذشته

سرپرست سازمان امداد و نجات گفت: از تاریخ ۲۳ تا ۲۸ بهمن ‎ماه امسال، در این مدت زمان، ۲۸ استان کشور متأثر از شرایط جوی بود که ۲۵ استان کشور نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به انجام عملیات جوی (آبگرفتگی و کولاک) از تاریخ ۲۳ تا ۲۸ بهمن ‎ماه امسال، گفت: در این مدت زمان، ۲۸ استان کشور متأثر از شرایط جوی بود که ۲۵ استان کشور نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند.

امدادرسانی به ۲۰ هزار و ۹۳۲ نفر در ۳ روز گذشته

در این مدت زمان امدادرسانی به ۱۱۴ شهرستان، شامل ٢۰۴ منطقه، ۱۲۷ محور، ۸ شهر، ۶۲ روستا و ٧ منطقه عشایرنشین و در قالب چندین مورد عملیات جوی، انجام شد.

محمودی با اشاره به این که به ۲۰ هزار و ۵۵۸ نفر امدادرسانی شد، ادامه داد: با کمک امدادگران جمعیت هلال‌احمر، ۲۵۵۲ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ۱۲ نفر به مناطق امن و ۶۲ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته این مقام مسئول، ۱۱۵۶ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شدند و از ۶۹ واحد مسکونی نیز آب تخلیه شد.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: در این مدت زمان، ۲۶ دستگاه چادر، ۴ هزار و ۴۲۰ تخته پتو، ۲۰۷ تخته موکت، هزار و ۹۲۸ کیلوگرم نایلون، ۵۷۲ بطری آب معدنی، ۱۷۷۲ بسته بیسکوئیت، ۱۶۲ شعله والور، هزار و ۵۲ بسته غذایی، ۱۰۲۳ قوطی کنسرو، ۵۶۰ کیلوگرم برنج، ۲۱۸ کیلوگرم حبوبات، ۲۴۷ کیلوگرم روغن و ۱۱۱ کیلوگرم قند و شکر، ۲۰۱ کیلوگرم روغن، ۲ هزار و ۲۰۹ قرص نان در بین افراد در راه مانده، توزیع شد.

گفتنی است، ۳۹۴ تیم عملیاتی شامل هزار و ۳۸۳ امدادگر در این مدت زمان، و در عملیات جوی شرکت کردند و امدادرسانی در اصفهان، خوزستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =