نگاهی به قیمت انواع زعفران

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: هم اکنون حداقل قیمت هرکیلو زعفران ۳۰ میلیون و حداکثر ۴۳ میلیون تومان است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، غلامرضا میری از ثبات قیمت زعفران در بازار گفت: قیمت کنونی هرکیلو زعفران دسته ۳۰ میلیون تومان، پوشال ۳۶ تا ۳۷ میلیون تومان، سرگل ۳۸ تا ۳۹ میلیون و نگین ۴۳ میلیون تومان است.

افزایش ۵۵ درصدی ارزش صادرات زعفران

به گفته او، با توجه به تقارن‌ماه رمضان با ایام‌نوروز و ازدیاد تقاضا پیش بینی می شود که قیمت زعفران تا حدودی افزایش یابد و به نرخ منطقی خود برسد.

میری ادامه داد: در آستانه ماه رمضان تقاضا برای خرید زعفران در کشورهای حوزه خلیج فارس افزایش می یابد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران گفت: گرچه پیش بینی می شد که صادرات زعفران تا پایان سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یابد، اما به دلیل موانع صادرات و رونق قاچاق بعید است که این امر محقق شود چرا که بدلیل هزینه بالای صادرات، بازار قاچاق داغ است.

او ادامه داد: برای حفظ جایگاه زعفران و ارز آوری و ایجاد اشتغالزایی نیاز است که جلوی قاچاق گرفته شود چرا که دولت از قاچاق زعفران نفعی نمی برد.

میری گفت: صادرکننده ارز حاصل از صادرات به کشور می آورد، اما دولت به ازای هرکیلو زعفران صادراتی باید مالیات بگیرد یا درصدی از ارز را به بانک مرکزی بدهد. اما در شرایط کنونی بدلیل اختلاف چشمگیر سامانه نیما با بازار آزاد، صادرکنندگان تمایلی به صادرات ندارند چراکه برای هرکیلو زعفران صادراتی ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان باید هزینه سربار بدهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =