افزایش ۱۶۵ درصدی فرصت مطالعاتی اعضای هیـئت علمی در یکسال گذشته

فرصت مطالعاتی اعضای هیـئت علمی دانشگـاهها و موسسات پژوهشـی در جـامعه و صنـعت از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ بیش از ۱۶۵ درصد رشد داشته است و از ۲۶۰ مورد به ۶۹۰ مورد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرصت مطالعاتی اعضای هیـئت علمی دانشگـاه‌ها و موسسات پژوهشـی در جـامعه و صنـعت، به برقراری ارتباط قوی و منسجم بین دانشگاه یا پژوهشگاه و بخش‌های جامعه و صنعت در همه حوزه‌های علمی، همچنین عملیاتی کردن یافته‌های اعضای هیئت علمی و آشنایی آن‌ها با نیازهای واقعی صنعت و جامعه خواهد انجامید. 

فقط ۱۴ درصد ایرانیان دانشگاه رفته‌اند/ تحصیل‌کرده‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در جامعه و صنعت زمینه مناسبی را برای ارتقای توانمندی‌ها و مهارتشان در جهت کسب دانش بومی و انتقال یافته‌های پژوهشی به جامعه فراهم می‌سازد. در طرح فرصت مطالعاتی، عضو هیئت علمی در واحد عملیاتی دولتی یا غیردولتی (شامل بخش‌های صنعتی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و کشاورزی) حضور پیدا کند.

با توجه به اهمیت و نقش فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در شکل‌گیری ارتباط بین دانشگاه و جامعه و صنعت، وزارت علوم شیوه‌نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در جامعه و صنعت ارائه داد.  

براساس آئین‌نامه این طرح، استادان با موافقت دانشگاه می‌توانند بین ۳ تا ۶ ماه به واحدهای اقتصادی و صنعتی مامور شده و در جهت کمک و بهبود کیفی و عملیاتی واحدهای فوق همکاری کنند. نمودار زیر نشان‌دهنده تعداد فرصت‌ مطالعاتی ارتباط با جامعه و صنعت توسط اعضای هیئت علمی است؛ 

افزایش ۱۶۵ درصدی فرصت مطالعاتی اعضای هیـئت علمی در یکسال گذشته

بر اساس نمودار فوق، تعداد فرصت‌ مطالعاتی ارتباط با جامعه و صنعت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور از ۱۴ مورد در سال ۹۲ به ۶۹۰ مورد در سال ۱۴۰۰ رسیده است که نشان‌دهنده رشد چشمگیر تعداد فرصت‌های مطالعاتی در هشت سال گذشته است. همچنین تعداد فرصت‌های مطالعاتی از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰، بیش از ۱۶۵ درصد رشد داشته است و از ۲۶۰ مورد به ۶۹۰ مورد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =