رشد ۵۸ درصدی تعداد امریه ارتباط دانشگاه و صنعت در چهار سال گذشته

بررسی آمار جذب امریه‌های ارتباط با جامعه و صنعت از سال 1398 تا 1401 نشان می‌دهد که تعداد امریه ارتباط دانشگاه و صنعت رشدی 58 درصدی داشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جذب امریه‌های ارتباط با جامعه و صنعت راهکار موثری برای استفاده از دانش‌آموختگان دانشگاهی در پیشبرد اهداف صنعت و حل مشکلات کشور است. ایسکانیوز پیشتر در گفت‌وگو با محمدسعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم استفاده از سرباز امریه برای تحقق ارتباط دانشگاه و صنعت را تشریح کرد. 

هر دانشگاه ۳ تا ۴ نفر امریه در اختیار دارد

در راستای تحقق سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری و تکالیف وزارت علوم در برنامه اشتغال فراگیر مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، طی تفاهم‌نامه همکاری مشترک با ستاد کل نیروهای مسلح با اهداف ارتقا توانمندی‌های مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای مشمولین دانش‌آموخته دانشگاهی، بهره‌مندی از دانش‌آموختگان دارای مهارت به عنوان کارکنان وظیفه مامور در مراکز آموزشی، پژوهشی و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت دانش‌آموختگان دانشگاهی در تقویت ارتباط دانشگاه‌ها پژوهشگاه‌های کشور با جامعه و صنعت، ساماندهی و جذب پرسنل امریه‌های ارتباط با جامعه و صنعت به وزارت علوم واگذار شد.

جدول زیر آمار جذب نیروهای امریه در سال‌های اخیر را نشان می‌دهد؛ 

رشد ۵۸ درصدی تعداد امریه ارتباط دانشگاه و صنعت در چهار سال گذشته

بر اساس این جدول، مجموع جذب امریه ارتباط دانشگاه و صنعت از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، نزدیک به ۶۰۰ مورد بوده است. همچنین بررسی رشد تعداد امریه در این چهار سال نشان می‌دهد که تعداد سربازان امریه ارتباط دانشگاه و صنعت از ۱۰۶ مورد در سال ۱۳۹۸ به ۱۶۸ مورد در سال ۱۴۰۱ رسیده است. این افزایش نشان دهنده رشد ۵۸ درصدی تعداد امریه ارتباط دانشگاه و صنعت است.  

مراحل امریه 

نمودار زیر، مراحل جذب امریه‌های ارتباط با جامعه و صنعت را نشان می‌دهد؛

رشد ۵۸ درصدی تعداد امریه ارتباط دانشگاه و صنعت در چهار سال گذشته

براساس این نمودار، در مرحله اول فراخوان امریه اعلام می‌شود. این فراخوان بر اسا طرح توزیع نیروی امریه دانشگاه یا پژوهشگاه خواهد بود. پس از آن مشمولان می‌توانند درخواست خود را در سامانه مشمولان وزارت علوم ثبت کنند. پس بررسی متقاضیان، نفرات برتر تایید شده در غربالگری اولیه به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها معرفی خواهند شد. 

این افراد در ادامه به مصاحبه دعوت می‌شوند و در صورت تایید شدن، باید مدارک خود را کامل کنند. در ادامه وزارت علوم با ستاد کل نیروهای مسلح مکاتبه کرده و افراد تایید شده را اعلام می‌کند.

سپس افراد در محل خدمت خود حضور پیدا کرده و مشغول خدمت می‌شوند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1173911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =