سفر بشار اسد به مسکو / آیا روابط سوریه و ترکیه احیا خواهد شد؟

بشار اسد به منظور دیدار و گفتگو با ولادیمیر پوتین به مسکو رفته و بر اساس گزارش رسانه‌ها، احتمالا تلاش برای احیای روابط بین ترکیه و سوریه یکی از اهداف این سفر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، بشار اسد –رئیس جمهور سوریه- برای دیدار و گفتگو با ولادیمیر پوتین –رئیس جمهور روسیه- در سفری رسمی به مسکو رفته و قرار است دیدار دو رئیس جمهور فردا انجام شود. بر اساس گزارش برخی رسانه‌ها، احتمالا تلاش برای احیای روابط بین ترکیه و سوریه یکی از اهداف این سفر خواهد بود.

بر اساس بیانیه کرملین، دستور کار این سفر شامل توسعه همکاری‌های دوجانبه بین روسیه و سوریه در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی و بشردوستانه و همچنین چشم انداز حل و فصل همه جانبه اوضاع در سوریه و اطراف آن خواهد بود. لازم به ذکر است که آخرین سفر رئیس جمهور سوریه به مسکو در سپتامبر 2021 انجام شد.

واقعیت‌های ژئوپلیتیکی جدید تهران و مسکو را بسیار به هم نزدیک کرده است

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر گفتگوی معاونان وزرای خارجه سوریه، ترکیه و روسیه و همچنین همتای ایرانی آنها در زمینه «تلاش‌های ضد تروریسم» در سوریه منتشر شد. در ماه دسامبر، نشست وزرای دفاع ترکیه و سوریه در روسیه برگزار شد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز در آن ماه گفته بود که مایل است با اسد دیدار کند.

این دومین سفر بشار اسد در ماه جاری است. رئیس جمهور سوریه دو هفته پیش در سفری به عمان با «هیثم بن طارق» -پادشاه این کشور- به رایزنی پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =