قیمت نفت در مسیر کاهش قیمت

قیمت نفت پس از افزایش به مدت سه روز متوالی، در معاملات روز پنجشنبه به دنبال هشدار رئیس بانک مرکزی آمریکا درباره ریسک‌های اعتباری بخش بانکی برای اقتصاد این کشور و همچنین رشد بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا، کاهش پیدا کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای معاملات نفت برنت ۶۶ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۷۶ دلار و سه سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۴ سنت معادل یک درصد کاهش، به ۷۰ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید.

بازگشت نفت به ریل افزایش قیمت

هر دو شاخص، روز چهارشنبه پس از این که دلار به پایین ترین حد خود در شش هفته گذشته نزول کرد، در بالاترین رکوردشان از ۱۴ مارس بسته شده بودند.

جون رونگ، استراتژیست بازار در بانک IG در این باره گفت: ریسک های اقتصادی در نشست بانک مرکزی آمریکا، بارز شدند و همزمان، رشد بالاتر از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا به خوش‌بینی پیرامون دورنمای تقاضا، ضربه زد. با این حال، ضعف دلار نقطه روشنی بوده که تا حدودی به انعطاف پذیری قیمت نفت کمک کرد و در بحبوحه خرید ارزانی که ابتدای هفته جاری مشاهده شد، اندکی فضا برای افزایش قیمت ها باقی گذاشت.

بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره را به میزان ۲۵ واحد افزایش داد و خاطر نشان کرد که در بحبوحه آشفتگی بازارهای مالی که ناشی از ورشکستگی دو بانک آمریکایی است، در آستانه توقف افزایش بیشتر هزینه های استقراض است.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، روز چهارشنبه گفت: استرس صنعت بانکی ممکن است باعث بحران کمبود اعتبار شده و پیامدهای جدی برای اقتصاد خواهد داشت. مقامات بانک مرکزی آمریکا پیش بینی کردند اقتصاد این کشور امسال با نرخ بسیار کمتری از آنچه پیش بینی شده بود، رشد خواهد کرد.

در این بین، جدیدترین آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۷ مارس، به میزان ۱.۱ میلیون بشکه رشد کرده و به ۴۸۱.۲ میلیون بشکه رسیده که بالاترین رکورد از ماه مه سال ۲۰۲۱ است. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، کاهش ذخایر نفت خام به میزان ۱.۶ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران بانک سیتی در یادداشتی نوشتند: با وجود تمام اشارات بدبینانه درباره چشم انداز رشد تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۳، تورم هزینه بیش از حد و کاهش سرمایه، جدیدترین گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، نقش محوری نفت آمریکا برای بازارهای جهانی نفت را تائید کرد. پنجشنبه. تحلیلگران با اشاره به آمار این آژانس، افزودند: صادرات ناخالص نفت و فرآورده های نفتی آمریکا، به حدود ۱۲ میلیون بشکه در روز رسید که بسیار بالاتر از سطح عرضه هر کشور دیگری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      0 0
      در بورس هم صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه نفت و گاز ایجاد شود