ابراز امیدواری کنعانی از نتایج گفتگوهای اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه نشست 155 وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، با استقبال از حمایت وزرای خارجه شورای همکاری از نتایج گفتگوهای اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه نشست 155 وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، با استقبال از حمایت وزرای خارجه شورای همکاری از نتایج گفتگوهای اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، ابراز امیدواری کرد توافق حاصله نقش موثری در افزایش ثبات، صلح و توسعه منطقه‌ای و تقویت رویکردهای گفتگومحور در منطقه خلیج فارس ایفاء کند.

واکنش کنعانی به نحوه برخورد پلیس فرانسه با معترضان

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر از میزبانی و مساعدت جمهوری خلق چین و  اقدامات موثر جمهوری عراق و سلطنت عمان در از سرگیری روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی قدردانی کرد و حمایت کشورهای منطقه از این توافق را نشانه‌ای از عزم همسایگان برای تقویت ابتکارات دیپلماتیک در سطح منطقه دانست.

کنعانی با تاکید مجدد بر مواضع همیشگی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین مفاد بیانیه شورای همکاری خلیج فارس در خصوص موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای کشورمان را وارد ندانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران به مسئولیت‌ها و تعهدات بین‌المللی خود آشنا و همواره به آنها پایبند بوده و در خصوص توافق برجام نیز در چارچوب‌های فنی و سیاسی مرتبط با این توافق، در تعامل و ارتباط با طرف های ذیربط می‌باشد.  

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود، همواره تعامل و همکاری با همسایگان را بهترین راهکار حل مسائل منطقه دانسته و از ابتکارهای مثبت در زمینه توسعه مناسبات، مبتنی بر حُسن همسایگی و اصول و قواعد بین‌الملل استقبال می نماید.

کنعانی در پایان، مطالب وارده در خصوص یمن و ارتباط آن با نام ایران را رد کرد و بر لزوم واقع گرایی و پیشرفت راه حل سیاسی برای پایان بخشیدن به بحران طولانی یمن تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      0 0
      وصیتنامه امام خمینی : . و می دانید كه لعن ونفرین و فریاد از بیداد بنی امیه - لعنه الله علیهم - با آنكه آنان منقرض و به جهنم رهسپار شده اند، فریاد بر سر ستمگران جهان و زنده نگهداشتن این فریادستم شكن است . و لازم است در نوحه ها و اشعار مرثیه و اشعار ثنای از ائمه حق - علیهم سلام الله - به طور كوبنده فجایع و ستمگریهای ستمگران هر عصر و مصریادآوری شود؛ و در این عصر كه عصر مظلومیت جهان اسلام به دست امریكا وشوروی و سایر وابستگان به آنان و از آن جمله آل سعود، این خائنین به حرم بزرگ الهی - لعنه الله و ملائكته و رسله علیهم - است به طور كوبنده یادآوری ولعن و نفرین شود. و همه باید بدانیم كه آنچه موجب وحدت بین مسلمین است این مراسم سیاسی است كه حافظ ملیت مسلمین ، بویژه شیعیان ائمه اثنی عشر- علیهم صلوات الله و سلم - است . پی‌نوشت : 👆👆لازمه وحدت مسلمین لعن و بیزاری از آل سعود است نه رابطه و دوستی با آنها!!