صندلی‌های ریاست موروثی شده است/ نبود متخصص در مدیریت ورزش

بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران و عضو چهارمین دوره شورای شهر کرج گفت: افراد غیر ورزشی باید از مدیریت کنار بروند و ورزشی‌ها بجای آن‌ها بر صندلی بنشینند و انتظار می‌رود این اقدام را وزیر ورزش انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، بهنام محمودی، بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران و عضو چهارمین دوره شورای شهر کرج است. با او درباره مسائل مدیریتی ورزش ایران و همچنین تجربیات و انگیزه حضورش در شورای شهر صحبت کردیم. در ادامه شرح گفت‌وگوی خبرنگار ورزشی ایسکانیوز با بهنام محمودی را می‌خوانید.

درباره وضعیت والیبال ایران در چند سال اخیر توضیح دهید.

والیبال در حال حاضر جزو رشته‌های ورزشی پرطرفدار ایران است و در حال رقابت کردن با فوتبال می‌باشد که این اتفاق با زحمات فدراسیون والیبال و پیشکسوتان این رشته ورزشی رخ داد.

والیبالیست‌های ایرانی نیز نسبت به گذشته از نظر کیفی بهتر شده‌اند و یکی از دلایلش این است که نسل جدید در بازی های جهانی بیش‌تری شرکت کرده است و توانسته خود را در سطح بین‌المللی مطرح کند.

افراد متخصص در ورزش ایران وجود ندارند

نظرتان درباره مدیران ورزشی در این سال‌های اخیر چیست؟

در بعضی از مباحث مدیریتی، افراد متخصص وجود ندارند و لابی گری نیز دیده می‌شود؛ باید به این سمت برویم که در مباحث مدیریتی به خصوص در ورزش افرادی به روی کار بیایند که تحصیل کرده و متخصص باشند.

افراد غیر ورزشی باید از مدیریت کنار بروند و ورزشی‌ها بجای آن‌ها بر صندلی بشینند و انتظار می‌رود این کار را وزیر ورزش انجام دهد. در گذشته خیلی از ورزشکاران حرفه‌ای بدنبال مدرک و تحصیلات عالی نبودند اما الان بسیاری از ورزشکاران، مدارک عالی را کسب کرده‌اند و برخی از آنها وارد سیاست شده‌اند.

عملکرد آقای سجادی را به عنوان وزیر ورزش، چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آقای سجادی  یکی از ورزشکاران خوب این کشور بود که در بحث مدیریتی نیز به خوبی عمل کرد؛ او  یکی از متخصصینی بود که به عنوان وزیر ورزش انتخاب شد و با فدراسیون‌های ورزشی کشور به خوبی ارتباط گرفت اما توقعاتی از او می‌رود که یکی از آن‌ها  حمایت بیشتری است که باید از سوی وزارت ورزش و جوانان از جامعه ورزش صورت بگیرد.

این توقع به حق است و انتظار می‌رود، حمید سجادی این توقعات را برطرف کند.

برخی از مدیران، صندلی خود را موروثی کرده‌اند

از نبود متخصص و لابی گری در مدیریت بیش‌تر بگویید.

برخی از مدیران، صندلی و میز کار خود را موروثی کرده‌اند؛ به طوری که فقط فرزندانشان بعد از آن‌ها بجایشان، مدیر می‌شوند. در مجموع یک شخص شایسته خارج از دایره ارتباطی آن مدیر، نمی‌تواند مدیر بعدی شود.

برخی از مدیران افرادی را به کار می‌گیرند که حافظ میز و صندلی آنها باشد و نمیگذارند ورزشکار پله به پله پیشرفت کند و وارد مباحث مدیریتی ورزش شود.

چرا از دنیای والیبال به دنیای سیاست رفتید و وارد شورای شهر کرج شدید؟

عمده ورزشکاران بعد از خداحافظی و کنار رفتن از ورزش حرفه‌ای، به حاشیه می‌روند و از لحاط روحی آسیب می‌بینند اما بهتر است به بحث مدیرتی و یا مربی گری بروند، این اتفاق برای من هم رخ داد و من تصمیم گرفتم به سمت مدیریت و شورای شهر بروم.

من نیز با توجه به سابقه و تجربه‌ای که داشتم به شورای شهر رفتم تا دوران بعد از ورزشم را در آنجا سپری کنم و اقدامات مثبتی را در خصوص شهر کرج انجام دهم.

چه اقدامات مثبتی در شورای شهر انجام دادید؟

ما کارهای مثبت زیادی انجام دادیم از جمله کارهای عمرانی، فرهنگی و حفظ محیط زیست کرج.

فکر می‌کنید عمده رأیی که آوردید برای چهره ورزشیتان بود یا برنامه‌هایی که داشتید؟

من در ابتدا یک ورزشکارم و چهره‌ای که مردم از من به یاد دارند یک والیبالیست است و اگر هم در آن زمان رأی آوردم بدلیل شهرت من بوده اما مباحث مدیریتی و اطلاعاتی که مردم از برنامه‌های من داشتند نیز بی تأثیر نبود.

البته انتقادات زیادیی به من وارد شد مثلا به من گفته شد که از لابی استفاده کرده‌ام ولی نه به‌ دنبال دیده شدن بودم و نه برای کسب درآمد به شورای شهر رفتم؛  من در آن دوران بالای 200 میلیارد تومان ضرر کردم.

انتقادات دیگری که به شما شد چه بود؟

یکی دیگر از این انتقادات، این بود که یک بازیکن سابق والیبال، برای شورای شهر کرج کاندید شده است اما من میدانستم که با دست پر کاندیدا شده‌ام و به همین دلیل هم مردم به من رای دادند.

اگر صحبت پایانی دارید، بفرمایید.

اوضاع اقتصادی خیلی سخت است و بعضی از پدران خانواده‌ها 3 شغله هستند تا بتوانند زندگی راحتی‌تری داشته باشند و اوضاع اقتصادی مناسب‌تری را برای خود بدست بیاورند؛ باید نمیاندگان مجلس واقعا نماینده مردم باشند و حزب بازی را کنار بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =