آخرین وضعیت پرداخت معوقات معلولان

یک فعال حوزه معلولان درخصوص آخرین وضعیت پرداخت معوقات معلولان گفت: تقریبا معوقات اصلی هنوز پرداخت نشده و بهزیستی در پاسخ گفته که در حال پیگیری باقیمانده معوقات است.

بهروز مروتی فعال حوزه معلولان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره وضعیت پرداخت معوقات معلولان از سوی بهزیستی گفت: معوقات به صورت تدریجی درحال پرداخت است، برای مثال کمک هزینه لوازم توانبخشی بهمن ماه پرداخت شده اما هنوز معوقه دی ماه پرداخت نشده است.

خلف وعده‌ای دیگر از سازمان برنامه و بودجه + فیلم

وی افزود: هزینه پرستاری خانواده محور برای بهمن و اسفند و هزینه پرستاری معلولان ضایعه نخاعی پرداخت شده است اما کمک هزینه معیشتی ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان و مابه‌تفاوت افزایش کمک هزینه پرستاری هنوز پرداخت نشده است. تقریبا معوقات اصلی هنوز پرداخت نشده و بهزیستی در پاسخ گفته که در حال پیگیری باقیمانده معوقات است.

مروتی با انتقاد از نادیده گرفتن حق معلولان در بودجه ۱۴۰۲ گفت: با وجود تلاش‌های ما ردیف بودجه قانون حمایت از معلولان حذف شد و گفته شده که هزینه آن به بودجه بهزیستی افزوده شده است اما تا زمانی که دستورالعمل‌های داخلی اعلام نشود، نمی‌توان درباره آن اظهارنظری کرد.

به گزارش ایسکانیوز، معوقات مورد مطالبه معلولان از بهزیستی شامل حق‌پرستاری اسفندماه معلولان آسیب نخاعی‌ و خانواده محور، کمک هزینه سه ماهه لوازم بهداشتی، کمک هزینه معیشتی ۶ ماهه ماده ۲۷، مابه‌التفاوت هشت ماهه حق پرستاری آسیب‌نخاعی‌ها و خانواده محور، یارانه بهمن و اسفند و مابه‌التفاوت هشت ماهه مراکز توانبخشی روزانه و شبانه‌روزی، یارانه بهمن و اسفند و مابه‌التفاوت هشت ماهه یارانه مراکز مثبت زندگی، شهریه دانشجویان می‌شود که گفته شده تا پایان فروردین پرداخت خواهد شد.

سازمان بهزیستی در پاسخ به تجمعات اعتراضی متعددی که معلولان سال گذشته برگزار کردند گفته بود که اعتبار مورد نیاز باید توسط سازمان برنامه و بودجه تامین شود و این سازمان هم در آخرین تجمعی که به تاریخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد، قول پرداخت معوقات تا پایان فروردین را داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1175783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر US ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      0 0
      من یک معلول جسمی حرکتی هستم که توان کارکردن سرپایی ندارم مراجزومعلولین خفیف نوشته ‌وصاحب دوفرزندواجاره نشین هستم حقوقی که به چهارنف مامیدهندفقط اجاره خونه میدهم توراخدامراراهنمایی کنیدبه کی بگم کجااعتراض بکنم خواهشا راهنمایی کنید