دروس اختیاری سرفصل‌های آموزشی با دروس مهارتی جایگزین شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان(اهرم) گفت: پیشنهاد دادیم دروس اختیاری در سرفصل آموزشی با دروس مهارتی جایگزین شود و هر گروه آموزشی به اختیار دروسی با محوریت مهارت‌آموزی برای دانشجویان تعریف و با دروس اختیاری جایگزین شود.

مجتبی حکیم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جذب دانشجویان فناور محور و ایجاد جذابیت برای داوطلبان کنکور اظهار کرد: طرح پویش توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به تمامی واحدها ابلاغ شده است این طرح ارتباط مهارت آموزی و کسب دانش را به صورت تنگاتنگ بیان می‌کند. باید واحدهای دانشگاه آزاد در کنار آموزش علوم، مبانی مهارت را به دانشجویان تفهیم کرده و آموزش دهند تا یک دانشجو پس از فراغت از تحصیل دغدغه اشتغال نداشته باشد.

لزوم توجه به نقش دانشگاه در حل مسائل کشور/ دانشگاه آزاد، اقتصادی مردمی دارد

وی ادامه داد: آموزش مهارت به دانشجویان می‌تواند بر اساس امکانات و سخت افزارها دانشگاه آزاد اسلامی میسر باشد. نواقص موجود را می‌توان با کمک مراکز مهارت آموزی مانند سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تامین کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنگستان با ذکر مثالی یادآور شد: بنده تعاملی با اداره کل فنی حرفه‌ای استان بوشهر برقرار کردیم و مقرر شد این اداره از ظرفیت‌های واحد بازدید کنند. واحد تنگستان از ظرفیت‌های آزمایشگاهی خوبی برخوردار است و تجهیزات خوبی با عمر کمتر از 5 سال در واحد مستقر شده است. این تجهیزات با نیاز مهارت آموزی تهیه شده و تا دانشجویان بتوانند با کمک آن برای حضور در صنعت آماده شوند.

وی افزود:  در جریان این بازدید قرار است تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود تا مرکز مهارت‌آموزی از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در واحد تنگستان داشته باشیم تا بتوانیم ازظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم.

حکیم زاده خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادیم دروس اختیاری در سرفصل آموزشی دانشجویان با دروس مهارتی جایگزین شود؛ به زبانی دیگر دروسی که گروه آموزشی می‌تواند به اختیار برای دانشجویان تعریف کند با محوریت دروس مهارتی جایگزین شود تا دانشجویان پس از اینکه وارد رشته تحصیلی می‌شوند بتوانند حداقل چند واحد درسی را به صورت مهارتی بگذرانند و از بعد صرفا نظری فاصله بگیرند.

وی در پایان بیان کرد: دانشجویان از این طریق تصور نمی‌کنند عمرشان با ورود به دانشگاه تلف شده است، بلکه می‌توانند مهارتی را بیاموزند و خارج از دانشگاه نیز بتوانند از حرفه‌ای که مهارت‌های آن را فرا گرفته‌اند، استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =