کمبود عرضه و تقاضای زیاد عامل جهش قیمت دلار / کنترل بازار با برقراری ارتباط گسترده با سایر کشورها امکان‌پذیر است

کارشناس اقتصادی درباره وضعیت بازار ارز در سال ۱۴۰۲ و و راهکارهایی برای کنترل این‌بازار توضیحاتی را ارائه داد.

محمدرضا سبزعلی‌پور کارشناس اقتصادی و رئیس مرکز تجارت جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز،‌ درباره وضعیت فعلی بازار ارز اظهار کرد: دلار یک ارز خارجی است؛ زمانی که درباره آن صحبت می‌کنیم باید تمام جوانب به ویژه موارد بین المللی را در خصوص این قضیه در نظر بگیریم تا بتوانیم آینده آن را پیش‌بینی کنیم.

تبعات منفی عرضه سکه در بورس برای اقتصاد/ تاجر شدن مردم اجازه نمی‌دهد که قیمت‌ها کاهش پیدا کند

وی با اشاره به وضعیت بازار دلار در زمان حال، گفت: دلار تابعیتی از ارتباط بین‌المللی را به دنبال خودش دارد، ما اگر قرار بر این است که دلار را با قیمت ثابت عرضه کنیم، باید ذخایر دلار در کشور کافی باشد.

سبزعلی‌پور افزود: همچنین کشور باید امنیت اقتصادی داشته باشد، در آن زمان می‌توانیم درباره کنترل و ثابت بودن قیمت دلار صحبت کنیم.

کارشناس اقتصادی بیان کرد: تمام فشارهای اقتصادی بر کشور وارد است و تحریم‌ها باعث شده نتوانیم همچون گذشته ارتباط اقتصادی داشته باشیم که این موضوع خود باعث کمبود ارز در کشور می‌شود.

سبزعلی‌پور تصریح کرد: اگر درخواست برای دلار زیاد و عرضه آن کم باشد، روز به روز قیمت دلار جهش پیدا می‌کند و ارزش پول ملی نیز به دنبال آن کاهش می‌یابد. 

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم قیمت دلار کنترل شود باید روز به روز ارتباطات خود را با سایر کشورها تقویت کنیم و گسترش دهیم، همچنین به آرامش و امنیت داخلی نیز نیاز داریم.

سبزعلی‌پور بیان کرد: دولت نباید زمینه افزایش نرخ ارز و حامل‌های انرژی‌ را در کشور ایجاد کند و تصمیمات دولت نباید تورم‌زا باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =