غیر اصولی بودن صادرات هندوانه/ دلیل گرانی میوه‌های نوبرانه چیست؟

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران گفت: در حال حاضر قیمت یک هندوانه ده کیلویی برای یک خانوار حدود ۳۰۰ هزار تومان محاسبه خواهد شد،‌ که این قیمت برای مصرف کننده داخلی اصلا به صرفه نیست.

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره افزایش قیمت برخی از اقلام به ویژه هندوانه اظهار کرد: کاشت هندوانه در کشور به دلیل کم‌آبی اشتباه است و در حال حاضر صادرات آن نیز باعث افزایش قیمت بیش از حد این قلم از کالا شده است.

کارگر: قیمت‌ میوه‌های نوبرانه را تایید نمی‌کنیم

وی با تاکید بر اینکه بحث صادرات هندوانه غیراصولی است،‌ گفت: در حال حاضر قیمت یک هندوانه ده کیلویی برای یک خانوار حدود ۳۰۰ هزار تومان محاسبه خواهد شد،‌ که این قیمت برای مصرف کننده داخلی اصلا به صرفه نیست.

کارگر درباره قیمت میوه‌های نوبرانه از جمله چاقاله بادام و گوجه سبز،‌ بیان کرد:  افزایش قیمت برخی از اقلام میوه و صیفی نیز به این دلیل است که با "سیاه بهار" مواجه‌ هستیم و تا پایان اردیبهشت هم ادامه دارد. یعنی فصلی که استقبال از میوه‌های فصل قبل کمتر شده و میوه‌هایی جدید وارد بازار شده‌اند و این جابه‌جایی باعث افزایش قیمت می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن علی پور IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      0 0
      درود به شرف آقای رئیسی که هندوانه رو هم از ما گرفت افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی باعث میشه واسه صادر کننده سود خوبی داشته باشه و باعث میشه که ما دیگه نتونیم محصولات کشاورزی خودمون رو استفاده کنیم و جالب هست که دولتمردان این افزایش صادرات که باعث کوچیکتر شدن سفره ما شده رو تو بوغ و کرنا میکنن و پوزش رو هم میدن که دولت ما یا مجلس ما باعث افزایش صادرات و تسریع صادرات شدیم بنظر ما تو گزارشات باید آمار صادرات نفتی و کشاورزی جدا از آمار بقیه صادراتمون اعلام بشه اونوقت مشخص میشه چقدر دولتمردان ما عرضه داشتن