کنکور و آزمون| انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۲ آغاز شد

فرآیند انتخاب رشته‌های تحصیلی در آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ برای داوطلبان مجاز در این آزمون از امروز سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی مقطع دکتری تخصصی «Ph.D» سال ۱۴۰۲ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و با توجه به انتشار کارنامه نتایج اولیه آزمون دوره دکتری تخصصی«Ph.D» بر روی سایت اطلاع‌رسانی این سازمان، داوطلبان می توانند پس از مشاهده این نتایج، از امروز نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

کنکور و آزمون| نتایج اولیه کنکور دکتری سال ۱۴۰۲ اعلام شد

داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند باید از امروز سه‌شنبه مورخ ۲۹ فروردین تا روز شنبه دوم اردیبهشت ماه، نسبت به ثبت کدرشته‌ محل‌های انتخابی خود (تا حداکثر ۵۰ کدرشته محل) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.

بنا بر توصیه سازمان سنجش آموزش کشور، این دسته از داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام نموده، سپس کدرشته‌ محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب نموده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، نیز باید به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

آزمون دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به صورت دو مرحله‌ای نیمه متمرکز برگزار می‌شود که ۵۰ درصد نمره در اختیار دانشگاه‌ها می‌باشد.

 اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ... در دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

آغاز توزیع کارت آزمون دستیاری از ۱۸ اردیبهشت

پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی در موعد مقرر یعنی روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و زمان برگزاری آزمون به طور قطع تغییر نخواهد کرد.

کارت ورود به جلسه از روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کنند. 

داوطلبان پنجاهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی می‌توانند در صورت نقص مدارک، نسبت به رفع این موضوع اقدام کنند.

فرایند ۸ روزه رفع نقص مدارک از امروز سه‌شنبه ۲۹ فروردین ماه آغاز می‌شود و روز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد. داوطلبان در این بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی می‌توانند نسبت به رفع نقص احتمالی مدارک خود اقدام کنند. 

داوطلبانی که طرح خدمات نیروی انسانی آنها مورد تایید نیست، باید در این بازه زمانی جهت برطرف کردن نقص مدارک خود اقدام‌کنند در غیر اینصورت کارت ورود به جلسه برای آنها صادر نخواهد شد.

پنجاهمین دوره آزمون دستیاری که در واقع نخستین آزمون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به حساب می‌آید در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان و قم و دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران در روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود. 

انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۲ آغاز شد

آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۲ پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ با حضور ۱۶۹ هزار و ۹۶۴ داوطلب در ۲۴۷ کدرشته و در ۷ گروه آزمایشی برگزار شده است.

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ و دفترچه انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش منتشر شده‌اند.

داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین شماره شناسنامه و سال تولد به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی خواهند داشت.

آن دسته از افرادی که براساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، باید از امروز سه‌شنبه ۲۹ فروردین تا شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

به این دسته از متقاضیان توصیه می‌شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام کرده، سپس کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب کرده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) در دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و براساس اطلاعیه‌های مربوط که در پایگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب هر یک از کد رشته‌های امتحانی مربوط به دانشگاه‌های: امام صادق (ع)، جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیرروزانه شده‌اند، در صورت تمایل و دارابودن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، می‌توانند کد رشته محل‌های مربوط به دوره‌های روزانه فقط دانشگاه‌های ذیربط را نیز انتخاب کنند و در سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منحصراً مجاز به انتخاب رشته از دوره‌های مجاز و براساس رشته امتحانی خود هستند.

داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سوال یا سوالات خود را با بخش سیستم پاسخگویی این سازمان به نشانی: https://request.sanjesh.org/ و یا در ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =