ترامپ: بایدن اندازه چند رئیس جمهور بد به آمریکا آسیب زده است

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر با حمله به دولت جو بایدن، آن را دولتی ناکام و ناتوان خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای بار دیگر با حمله به دولت جو بایدن، آن را دولتی ناکام و ناتوان خواند.

وی افزود: شما می‌توانید پنج رئیس جمهور بد تاریخ آمریکا را نام ببرید و آنها را کنار هم قرار دهید و خواهید دید که آسیبی که این افراد به کشور وارد کرده‌اند به‌اندازه آسیبی نیست که جو بایدن تنها طی چند سال گذشته به کشور زده است.

ترامپ: اگر رئیس‌جمهور شوم، آمریکا را از چین بی‌نیاز می‌کن

ترامپ به موضوعات بیشماری که بایدن در طول دوره اول ریاست‌جمهوری از جمله تورم، مهاجرت، جرم و جنایت و آموزش با آنها روبه‌رو بوده است، اشاره کرد. وی همچنین به مسایل مربوط به سیاست خارجی بایدن از جمله خروج نظامیان آمریکا از افغانستان و برسرکارآمدن طالبان در این کشور، جنگ اوکراین و تنش‌های فزاینده با چین اشاره داشت.

ترامپ در حالی این اظهارات را بیان کرد که بایدن روز گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که وی به‌زودی به‌طور رسمی برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام آمادگی می‌کند، بسیاری انتظار دارند که بایدن این کار را امروز انجام دهد.

بایدن و مشاوران ارشدش ماه‌هاست اعلام کرده‌اند که وی قصد شرکت مجدد در انتخابات را دارد اما نگرانی‌هایی درباره زمان اعلام این موضوع و نیز سن جو بایدن وجود دارد. بایدن در نوامبر سال جاری ۸۰ساله می‌شود و در صورت پیروزی مجدد در انتخابات بعدی، عنوان پیرترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا را به خود اختصاص خواهد داد.

همچنین جو بایدن، در حالی از قصد خود برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ خبر داده است که مجموعه‌ای از نظرسنجی‌های انجام‌گرفته نشان می‌دهد میزان محبوبیت وی به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

در تازه‌ترین نظرسنجی میزان محبوبیت بایدن ۴۲.۴ درصد عنوان شده است و میزان مخالفان وی به بیش از ۵۲.۹ درصد رسیده است.

اکثر مخالفان بایدن اعلام کرده‌اند که سن بالای وی مانع از مدیریت و عملکرد صحیحش برای حضور در دور دیگری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری در این کشور خواهد شد.

رئیس جمهور سابق آمریکا تصریح کرد: با چنین دوران ریاست‌جمهوری شکست‌خورده‌ای، باورنکردنی است که بایدن بار دیگر برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کند. می‌دانید که در انتخابات قبلی چه اتفاقی افتاد، آنها تقلب کرده انتخابات را پیروز شدند، اما من به شما قول می‌دهم حضور من در مناظره‌های انتخاباتی و ارائه اسناد و سوابق، بدترین کابوس شبانه دموکرات‌ها خواهد بود زیرا هیچ اسناد و سوابقی بدتر از سوابق آنها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون چنین تضاد بزرگی بین دو دولت متوالی در تاریخ آمریکا وجود نداشته است؛ موفقیت و کامیابی بزرگ ما مقابل شکست عظیم دولت بایدن.

ترامپ در پایان اظهاراتش تصریح کرد: ما با حمایت شما در انتخابات ۲۰۲۴، جو بایدن را شکست خواهیم داد. ما اقتصاد کشور را نجات می‌دهیم و تورم را مهار می‌کنیم. ما هجوم به مرزهای جنوبی خود را مهار و اقتدار کشور را احیا می‌کنیم. ما همچنین از وقوع جنگ جهانی سوم جلوگیری می‌کنیم. ما کنار یکدیگر بار دیگر عظمت را به آمریکا برمی‌گردانیم.

دونالد ترامپ در ۱۵ نوامبر سال گذشته در ویلای شخصی خود در فلوریدا و در حضور خبرنگاران، برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ اعلام آمادگی کرد، این در حالی است که وی چند روز پیش در دادگاهی در منهتن نیویورک متهم به پرداخت پول به‌عنوان حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی از محل بودجه کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ شد، وی تمام این اتهامات را رد کرد و انگیزه طرح این اتهامات را سیاسی خواند.

در همین حال با وجود آنکه ترامپ به پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده و در جمع هوادارانش اعلام کرده که در معرض اتهامات کیفری قرار گرفته است، اما میزان اهدای کمک‌های مالی به کمپین انتخاباتی‌اش، به‌شکل چشمگیری افزایش یافته است.

بر این اساس، میزان کمک‌های طرفداران به کمپین انتخاباتی ترامپ طی دو هفته پس از ۱۸ مارس دست‌کم ۲ میلیون و هفتصد هزار دلار افزایش یافته است.

ترامپ در این تاریخ اعلام کرده بود که باید برای پاسخگویی به اتهامات مربوط به پرداخت حق‌السکوت در دادگاه منهتن نیویورک حاضر شود.

ترامپ به‌عنوان یکی از نامزدهای برجسته جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، اولین رئیس‌جمهوری آمریکا است که در تاریخ این کشور در دادگاهی در منهتن نیویورک برای اتهامات کیفری حاضر شد،
این در حالی است که متهم شدن یا حتی محکومیت ترامپ از نظر قانونی، مانع از نامزدی وی برای ریاست‌جمهوری نمی‌شود.

در همین حال نتایج نظرسنجی رویترز / ایپسوس در ماه جاری نشان می‌دهد که ۸ نفر از هر ۱۰ آمریکایی معتقدند طرح اتهامات جنایی علیه ترامپ تنها انگیزه سیاسی دارد و پیشروی او نسبت به دیگر رقبای جمهوری‌خواهش از زمان طرح این اتهامات، بیشتر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =