صحرائی: آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان اصلاح می‌شود/ واگذاری مدارس به اولیا

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد که پس از اتمام بررسی اعتراضات برخی معلمان به رتبه‌بندی، با هماهنگی کمیسیون‌های دولت به دنبال اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان خواهیم بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر استانی هیأت دولت به خوزستان به عنوان نماینده هیأت دولت در سفر رئیس جمهور به خوزستان در بازدید از پروژه‌ها و برنامه‌های عمرانی چند شهرستان این استان در جریان روند پیشرفت مصوبات دور اول سفر استانی رئیس جمهور قرار گرفت.

صحرایی: معلمان خبرهای خوبی را روز معلم خواهند شنید

صحرایی در ابتدای ورود به استان خوزستان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های راهبردی دولت مردمی ایران قوی ارتباط مستقیم با مردم و تعامل پیوسته و منسجم با جامعه است، زیرا بدون حضور در بین مردم و شنیدن کلام آنان و اطلاع دقیق از مشکلات، تحول محقق نمی شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف قانون رتبه‌بندی معلمان، خاطرنشان کرد: بخشی از کار طرح رتبه‌بندی هنوز باقی مانده است. به تعدادی از معلمان رتبه اختصاص نیافته است که به زودی وضعیت آنها مشخص می شود. همچنین تعدادی دیگر از معلمان که رتبه آنها مشخص شده، تخصیص اعتبار لازم برای کسب رتبه های آنها انجام نشده است و به دنبال حل این مورد نیز هستیم.

صحرایی ادامه داد: برخی از معلمان اعتراض دارند که حق اعتراض در آیین نامه برای آنها فراهم نشده و در حال بررسی اعتراضات هستیم که پس از اتمام بررسی اعتراضات با هماهنگی کمیسیون‌های دولت به دنبال اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان خواهیم بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: نقطه شروع تحول در هر جامعه ای از آموزش و پرورش آغاز می شود، لذا رسیدگی به آموزش و پرورش از اولویت های اصلی دولت مردمی است.

صحرایی در سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان از دانشگاه فرهنگیان این استان بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن قرار گرفت.

وی همچنین در این بازدید با برخی از دانشجومعلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

واگذاری مدارس به اولیا و شخصیت های برجسته

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه دیدار مردمی با مردم شهرستان دزپارت اظهار کرد: یکی از شعارهای اصلی دولت مردمی آیت الله رئیسی تحقق اصل مردمی سازی نظام حکمرانی است و بر این اساس جلسات متعددی در قرارگاه اجرایی سند تحول بنیادین برگزار شده است و برنامه ریزی های لازم برای ارتقای میزان مشارکت والدین در حوزه های مختلف نظام تعلیم و تربیت کشور انجام شده است.

وی با تأکید بر نقش راهبردی اولیای دانش آموزان به عنوان شرکای راهبردی آموزش و پرورش کشور، گفت: واگذاری مدارس به اولیا و شخصیت های برجسته و تاثیرگذار یکی از برنامه‌های مجموعه تعلیم و تربیت در راستای مردمی سازی نظام حکمرانی است، زیرا مشارکت اولیا در مدیریت مدرسه می تواند نقش مهمی در تحقق تحول تمام ساحتی ایفا کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت های شهرستان جدیدالتاسیس دزپارت؛ خاطرنشان کرد: این شهرستان در حوزه زیرساخت نیاز به اقدامات تحولی دارد و البته دولت مردمی نیز نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردار کشور دارد و بر این اساس تلاش‌های خوبی در راستای توسعه متوازن و برقراری عدالت در سطح توزیع امکانات صورت گرفته است.

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش خوزستان در قالب سفر رئیس جمهور به استان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش  اظهار کرد: سفرهای دولت مردمی یک الگوی مدیریتی جدید در جهان است که شامل ارتباط مستقیم با مردم و فهمیدن مسائل در میدان است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت وزارت آموزش و پرورش در حوزه میز ارتباطات مردمی سفر ریاست محترم به خوزستان، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه های پاسخگو و بزرگ دو میز خدمت در اهواز و آبادان مستقر کرده است تا پاسخگوی درخواست های مردم در حوزه آموزش و پرورش باشد.  

صحرایی با تأکید بر این که ایران مدیون خوزستان است و رشادت‌های مردم خوزستان در دوران ۸ سال دفاع مقدس ماندگار خواهد بود، خاطرنشان کرد: ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش خوزستان دستاورد سفر رئیس جمهور به خوزستان خواهد بود که فردا در جلسه ای با حضور رئیس محترم جمهور نهایی خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1179191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      0 0
      آقای محترم حرف بیهوده زیاد میزنی واگذاری مدیریت یک مجموعه خارج از سیستم جای سوال زیادی داردمن به عنوان یک اولیاء شاید در مرحله اول خیلی خوشحال شوم این سیاست سیاست تزویر است همین الان سیستم آموزش و پرورش با اولیایی که وقت بی وقت موجب اخلال در سیستم میشوند مشکل اساسی دارند این سیاست شما در راستای گرفتن کمک های مردمی و مدارس خود محور است که نتایج آن کمکم دارد نمایان میشود با این مدارس غیر انتفاعی و نمونه و .... که مثل علف هرز رویده و بچه من و امثال من را با خاک یکسان کرده تعلیم تربیت ساسانیان نمودار شده کسانی که پول ندارند درس نخوانند و فاصله طبقاتی فاحشی که در این مملکت بوجود آوردید روحیه شور شعف را کشتید بیشتر از این با روحیه مردم و فرهنگیان این جامعه صدمه نزنید شاید فردا خیلی دیر باشد
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      0 0
      جناب صحرایی به جای شعارهای یک من چند قاز بهتره معوقات رتیه بندی معلمان ۱۴۰۰ مربوط به دو سال قبل واضافه کاری معلمان پرداخت کنید وفوق العاده ویژه فرهنگیان ۵۰درصدی اجرایی کنید این حرفها بدرد فرهنگیان نمیخوره