لزوم تعیین تکلیف مسئله سرویس مدارس توسط آموزش و پرورش

موضوع بازگشت هزینه‌ خدمات ارائه‌نشده به‌ازای روزهای تعطیلی مدارس در ایام کرونا منجر به شکایت برخی پیمانکاران سرویس از مدیران مدارس شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مسئله بازگشت هزینه‌ خدمات ارائه‌نشده به‌ازای روزهای تعطیلی مدارس در ایام کرونا و تعطیلات متعدد سال تحصیلی جاری همچنان به‌عنوان یکی از سردرگُمی‌های مدیران مدارس مطرح است، موضوعی که حتی با ورود قوه قضاییه برای حل‌وفصل آن نیز همراه شد و رئیس دستگاه قضا طی دستوری وزارت آموزش و پرورش را ملزم به استرداد وجوه غیرقانونی دریافتی از اولیای دانش‌آموزان در  تعطیلات متعدد مدارس به‌علت آلودگی هوا در سال گذشته کرد.

آموزش و پرورش بی‌ثبات‌ترین وزارت‌خانه از اول انقلاب تاکنون

نکته قابل تأمل این است که برخی مدیران مدارس، سال 1402 بابت هزینه خدمات ارائه‌نشده در سال 98 درگیر هستند و پیمانکاران سرویس از مدیران برخی مدارس پایتخت شکایت کرده‌اند!

پرسش مدیران مدارس این است؛ با گذشت بیش از سه سال از این ماجرا و فارغ‌التحصیل شدن برخی دانش‌آموزان چگونه هزینه سرویس مدارس به‌ازای ماه‌های فروردین تا خرداد سال تحصیلی 99 ـ 98 را به پیمانکاران مدارس پرداخت کنند؟

پیگیری از مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران تا این لحظه نتیجه‌ای به‌همراه نداشته است؛ با این حال مدیرکل حوزه وزارتی آموزش و پرورش به آموزش و پرورش پایتخت دستور پیگیری این موضوع را صادر کرده است.

 برای پیگیری این مسئله که از نظر قانون کدام دستگاه است که باید متولی رسیدگی و حل‌وفصل بازگشت هزینه‌ خدمات ارائه‌نشده به اولیا باشد، نظر محمدمهدی اسماعیلی نائب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی را جویا شدیم.

اسماعیلی در این گفت‌وگو با تأکید بر اینکه بر اساس قانون معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش باید سریعاً به موضوع سرویس مدارس و مشکلاتی که این مسئله از نظر مالی برای مدیران مدارس ایجاد کرده است، ورود کند و با بررسی‌های لازم هرچه سریع‌تر این پرونده را تعیین تکلیف کند، گفت: کمیسیون آموزش بر اساس وظایف نظارتی خود این مسئله را تا رسیدگی به نتیجه پیگیری خواهد کرد.

به گزارش تسنیم؛ سال تحصیلی 99 ـ 98 به‌دلیل شیوع کرونا، مدارس کشور از ابتدای اسفند تا پایان سال تحصیلی تعطیل شدند و طبیعتاً خدماتی نیز از سوی رانندگان سرویس مدارس در روزهای تعطیلات ارائه نشد، با وجود این، در آن سال، آموزش و پرورش شهر تهران طی بخشنامه‌ای به مدیران مدارس اعلام کرد، هزینه سرویس را تا پایان اسفند ماه با پیمانکاران تسویه کنند.

هم‌اکنون و با گذشت بیش از سه سال از ماجرا، برخی پیمانکاران سرویس مدارس با پیگیری قضایی ماجرا از مدیران برخی مدارس تهران شکایت کرده و به‌دنبال دریافت هزینه سرویس به‌ازای ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال تحصیلی 99 ـ 98 هستند.

لازم به ذکر است طی بررسی‌های مجدد خبرنگار تسنیم، رأی مبنی بر ابطال بخشنامه سال 1398 آموزش و پرورش شهر تهران به نفع پیمانکاران سرویس مدارس از دیوان عدالت اداری صادر نشده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1181027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =