لغو مصوبه کنکوری شورا، برخلاف اصل ۵۷ قانون اساسی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به طرح اصلاح قانون کنکور در مجلس گفت: لغو مصوبه کنکوری شورا، برخلاف اصل ۵۷ قانون اساسی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در واکنش به تصویب طرح اصلاح قانون کنکور در کمیسیون آموزش و اجرای آن از سال ۱۴۰۳ گفت: بحثی که در کمیسیون آموزش مجلس مطرح شده است، پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس است که البته حق دارند نظر بدهند، قطعاً ما نباید جلوی آزادی بیان نمایندگان را بگیریم.

لغو مصوبه کنکوری شورا و سردرگمی مجدد داوطلبان

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس حتماً نخبگانی هستند که به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک می‌کنند ولی این مصوبه در حد همین کمیسیون آموزش عالی مجلس مطرح شده است، قطعاً این موضوع به صحن نمی‌رود چون برخلاف اصل ۵۷ قانون اساسی است.

دبیرشورای عالی اقلاب فرهنگی افزود: مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) وظایفی به شورای عالی انقلاب فرهنگی محول کرده‌اند و چون در حوزه کنکور مصوبه ابلاغ شده است، خانواده ها کاملاً با آرامش بدانند که همان مصوبه دنبال می‌شود به هیچ وجه این مصوبه تغییر پیدا نمی‌کند.

وی افزود: قطعاً در صحن مجلس نیز مطرح نمی‌شود، رئیس مجلس هم با این مصوبه کاملا همراه است چون خود وی هم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در نهایت اگر هم مصوب شود، چون خلاف اصل ۵۷ قانون اساسی است، شورای نگهبان آن را رد می کند.

گفتنی است، اخیرا یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون کنکور در کمیسیون آموزش، اعلام کرده است: با تصویب این طرح، کنکور از سال ۱۴۰۳ با مصوبه مجلس برگزار می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1180866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حامد IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      0 0
      سلام اینجانب اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ را به مطالعه بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در چهارم بهمن‌ماه ۱۳۷۶ که لینک آن در سایت رسمی دفتر ایشان https://khl.ink/f/9616 است دعوت می‌نمایم
    • مهدی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      3 0
      شما ک راحت فقط حرف میزنید، بیاید مشکلات رو هم ببینید، هنوز سایت ترمیم معدل برای من و افراد دیگه ای در شهرمون مشکل داره و آموزش پرورش نمیدونه چرا، هنوز درس هایی ک میخوام امتحان بدم ثبت نشده، بااین ک فقط ده روز تا امتحانات مونده، بخدا قسم دهنم سرویس شده بخاطر این ترمیم، بخدا قسم بخاطر استرسی ک کشیدم نتونستم درس بخونم، تا قیامت ازتون نمیگذرم ک حق من رو پایمال کردید
      • حامد IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
        1 0
        واقعا جای تاسف داره خدا از باعث و بانیش نگذره
    • علیرضا IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      0 2
      قطعا ارزشیابی مستمر تو طول سه سال خیلی علمی تر و منطقی تر از ارزیابی تستی تو ۳ ساعت هست سوالات امتحان نهایی خیلی شبیه تره به کتاب تا سوالات تستی کنکور که کمترین ارتباط رو با کتاب ندارن
    • علی IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      0 3
      سلام به عنوان معلمی که 40 سال در متوسطه دوم مشغول هستم می گویم رای مجلس در مورد کنکور نظر مافیای کنکور است